Gjest Frithjof Bakkevig Skrevet November 16, 2005 Del Skrevet November 16, 2005 Etterlyser opphavet til Anna Jensdatter, født 1748, død 1831. Hun var gift med Torbjørn Eriksen, og bodde på Landsnes i Jelsa, Rogaland. De hadde døtrene Anna, Marthe og Siri, og sønnene Erik og Jens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest May B. Skrevet November 16, 2005 Del Skrevet November 16, 2005 Fant ikke noe om opphavet til Anna Jensdatter, men jeg tenkte jeg skulle legge med link til 1801-tellingen der det viser seg at de hadde 2 døtre med navn Anna.Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest May B. Skrevet November 16, 2005 Del Skrevet November 16, 2005 En mulig kandidat: LenkeAnna Jensen født 1748 Suldal, Rogaland. Far: Jens Aamundsen, Mor: Anna Knutsen.M.B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Espen Berg Skrevet November 17, 2005 Del Skrevet November 17, 2005 Jeg har ei Anna Jonsdatter Vidvei i basen min. Hun er født 1748 på Vidvei i Suldal. Opplysninger om hennes opphav har jeg fra bygdeboka 'Gamle Suldal' side 202. Jeg har ikke boka selv, og jeg har ikke notert noe om hennes etterslekt, så jeg vet ikke om det er riktig person. Denne Anna Jonsdatter Vidveis foreldre er:Anna Kolbeinsdatter Fløgstad (1702-1791) Jon Paulsen Søndenå (1697-1785)Anbefaler deg å ta en titt i Suldalsboka for å se om det står noe om hvor hun ble av.Hilsen Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts