Gå til innhold
Arkivverket

[#34212] John Swedahl fra Trondheim gift med Hilma Wounsch fra Sverige

Gjest Ingar Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingar Karlsen

Leter etter opplysninger om nevnte personer som er oppgitt å skulle være i slekt med en av mine forfedre. Hilma f. 02.10.1870 på Syd-Hälsö Strømstad. Flyttet til Alaska hvor hun giftet seg med John Swedahl fra Trondheim i 1912?.Hun flyttet tilbake til Sverige hvor hun bygde opp Lille Alaska utenfor Strømstad, mens John fortsatte å bo i USA. Jeg har i min slekt en person som heter Anna Ulrika Adamsdotter f. 10.05.1834 i Skee, også sett med tillegget von Wounsch i navnet. I følge rykter i min familie skal disse være i slekt men dette klarer jeg ikke å finne noe bevis på. Takknemlig for all hjelp her hvis noen har vært borte i slekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Prøvde Wounsch på FS og fant bare 1 i Sverige: Anna Margaretha Wounsch gift 1882 i Caroli forsamling i Malmø, Malmøhus med Olaf Nilsen Glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

Det finnes mange Wounsch/Wunsch på FS, den er bare litt sensible mht stavemåten. Jeg har også vært borti Wounsch i Tanum/Grebbestad mm.Anna Ulrikas far vil jeg anta var Adam Reinhold Ertmansson Wunsch f. 22. Aug 1795 i Skee. Foreldre var Ertman Wunsch og Britta AndersdotterKirkebøkene for Skee, Strömstad, TAnum m.fl. finner du bla. annet på .www.skee.nu , www.slaktdata.org og FS . Søk på WUNSCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Karlsen

Da ser jeg kanskje hva som er problemet her. Jeg har fra før Adam Olsson f. 28.07.1812 i Skee og Anna Sørensdotter f. 20.01.1807 i Skee som foreldre til Anna Ulrika. Det er mulig det er snakk om 2 forskjellige Anna Adamsdotter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.