Gå til innhold
Arkivverket

[#34234] Tingvoll Møre og Romsdal

Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Leitar etter opphavet til ein Knut Johansen f.1843 fra Tingvoll MogR Han ble gift med Marit Jonsdatter f.1843 fra Nesset og de bygde bruket Øvre Sageidet Strøm på Hitra.Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Vil berre føye til at eg er også interessert i opphavet til MARIt Jonsdatter, og difor var det dummt av meg å ikkje sette på Nesset som stikkord mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Ingunn Selnes

Marit Jonsdtr. f. 17.08.1842 var dotter til Marit Olsdtr. Ranvik og Jon Iverson Øyen. Gardbrukarar på Øyen i Eidsvåg. G. 1865 m. Knut Johanson Bergsli frå Tingvoll. Dreiv garden Øyen i 3 år før dei selde garden og flytta til Hitra. Fekk 2 barn i Nesset: 1. Elen f. 1866 2. Jon f. 1868 d. 8 dagar gammal. Sjå Ottar Roaldset: Gards- og ættesoge for Nesset b. 3 s. 134. Ranvik er i b. 1. Men eg står på reisefot og har ikkje tid til å leite der. Helsing Randi Ingunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.