Gå til innhold
Arkivverket

[#34238] Får ikke til å lese skannede kirkebøker

Gjest Rune Andre Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Andre Nygård

Når jeg trykker en lenke på en av sidene i ei kirkebok, får jeg opp dette: 'Error kb_0006a: Couldn't update lifetime in uid base! MySQL error: The table 'lifetime' is full'. Hva er feilen? MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg forsøker følge med så godt jeg kan. I morges og formiddag var det (for meg og for andre) merkelig tilbakemeldinger, da jeg/vi forsøkte komme inn i de skannede kirkebøker. Jeg er et relativt tålmodig person som lar tiden gå i den tro at alt ordner seg. Og det gjør det jo!Men det temaet hvor man skal komme med tilbakemelding om hvordan disse skannede kirkebøker fungerer for en bruker, har 133 innlegg og 5370 lesere. Det er smekkfullt av ulike problemer folk møter når de søker i disse kirkebøkene. Jeg har ikke hatt noen problemer selv, men leser det meste i dette temaet. Men det forekommer meg at det må opprettes (av Riksarkivet) et eller annet sted hvor folk kan komme med de selv mener ikke 'funker'. Folk har ulike problemer - jeg mener, alt kan ikke ikke samles under ett eneste tema 'tilbakemelding'.Her i DA er vi vant til å melde tilbake om feil ulike steder og under ulike temaer - og med god respons. Jeg skulle ønske det fantes noe lignende når det gjelder de skannede kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det står brukarane fritt til å oppretta nye tema om kyrkjebøkene i dette forumet. Elles er det faktisk ikkje mange ulike problem, så vidt eg kan sjå. Heile tenesta var nede i ein periode. Det problemet vart teke opp her. Det andre er at somme ikkje får fram bilete av ein viss storleik. Det vert det arbeidt med. Men samstundes er det vanskeleg rett og slett fordi det dei fleste ikkje møter det.Sjølv har eg prøvt ei uendeleg mengd kombinasjonar av innstillingar, utan at eg får feil. Men mi er erfaring er, etter ti år med slike tenester, at før eller seinare slumpar ein over løysinga, eller areider seg fram til ho. Menigjen, opprett gjerne nye tema om kyrkejbøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.