Gå til innhold
Arkivverket

[#34248] Mari Eriksdatter f 1756 Vinger Hedmark

Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg leter etter foreldre besteforeldre til Mari Eriksdatter f 1756 Vinger. Gift 04.10.1792 med Jon Eriksen f 17.08.1766 Punnerud Skansgård Vinger Håper noen har tilgang på kirkebøkene fra Vinger. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Mari Eriksd. tjente på Sigernesmoen/Næsimoen ved sin trolovelse 30.8.1792, vielsen var 4.10.1792 i Vinger kirke. Forlovere:Amund Tordsen i Leiret og under constabel Tosten Joensen. Jon Eriksen døpt 17.8.1766, født på Punnerud, Skansgården. Foreldre Erik Olsen og Mari Jonasd. I Vinger er det ikke døpt noe pikebarn med navnet Mari i perioden 1751-1772. Maris alder ved FT 1801 38 år (mikrofish) fødselsår ca 1763.Har ei Maria døpt i 1763, har ikke fulgt opp denne. Mvh. Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Takk for svarene. Jeg har opplysningene om Jon, men mangler Mari. Det er jo mulig hun heter Marie eller Maria også. Jeg skal kontakte Lindalen. mvh. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Er det Haagen Torsens kone sine foreldre du holder på med ? Det er en feil i tidligere opplysninger om Haagens kone. Hun var i Spetalsgruen, 22 år ved vielsen 4.3.1819. Og det er ikke den Kari Jonsd. som det tidligere er antydet. Kari Jonsd. som var i Spetalsgruen er ikke døpt eller konfirmert i Vinger. Haagen Torsens kone oppholdt seg på Skyrudtangen ved FT 1865, føderådskone 66 år, og det står fødested Vingers prgj. Kari Jonsd. datter av Jon Eriksen og Mari Eriksd. ble viet 29.12.1835 m. Simen Bergersen Kurud. Mvh. Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Finn. Ja det stemmer det er Haagen sine svigerforeldre. Takk skal du ha for svaret. Jeg hadde ikke E mail adressa de i farten, har du den samme? Min er moaarnes alfa krøll online.no mvh. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.