Gå til innhold
Arkivverket

[#34282] Eli Pedersdt Kjellesvik f. ca 1750, Etne, HO

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Eli var en formor til mine barnebarn men jeg finner ikke ut hvem hennes foreldre var. Hun ble gift med Job Olsson Björkenes i 1773 (han har jeg mye om, takket vaere god hjelp her)og hun döde 1827 på Björkenes.De hadde barna, Ole, Peder, Anna, Johannes, Tjerand, Eli og Gunhilde.Dette har jeg funnet på nettet:FT 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11211&gardpostnr=48&personpostnr=884&merk=884#ovre>LenkeHennes giftermål 19.7 - 1773: LenkeFinner Eli Persdt Konfirmert her: Lenke(søsken: Peder, Marie, Hans og Anna ser det ut for)Så dette er vel en bror av henne i 1801? LenkeDen eneste Eli Pedersdtr jeg finner døpt rundt 1750 i området på FS er denne, men hun kommer fra feil gard:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

God morgen Kjellaug,Eli var født 1750 på Kjellesvik i Ølen og døde 1827 på Børkjenes i Etne. Foreldre var Peder Johannes Kjellesvik, død ca 1760, lensmann i Fjellberg 1753-1760, og Anna Birgitte Lillenskiold, f. 1722, d. 28/7-1808. Gift 1740. Annas 2. mann, Tollef Stensen fra Hardanger, ble lensmann etter Peder, fra 1761 og bodde på Kjellesvik i ca 20 år. Han overlot så gården til sin eldste stesønn Peter Pedersen (Elis eldste bror) og flyttet til Ølensjøen gjestgiveri som han hadde kjøpt med underliggende Etne gjestgiveri for 600 rdl., og som han fikk konelig bevilling på i 1784.Søsken av Eli: Peder f 1743, Hans f. 1757. Dorthea f. 1743, Ingeborg f. 1744, Marie f. 1751, Anna Bergitte f. 1753, Klara f. 1759. Halvsøsken: Ingeborg f. 1761.Mer?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk Arnfrid. Kan skjönne jeg vil gjerne ha mer, har du e-mail adressa mi?Hvis ikke så er den kellydotpetitalfakröllnumericabledotfr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Anna Birgitte er datter av Peder Lillienskiold, f. 3/9-1676 i Bergen. Han igjen er sønn av Hans Lillienskiold. Peder var gift med Dorthea Nilsdtr Bager, f. 25/2-1694, begr. 24/4-1788. Dortheas foreldre: .....Nei, jeg tror jeg skanner noen sider og sender deg.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til dere. Nå ser jeg at min kunstneriske dattersönn har gener fra sin forfar-:)Fant et interessant dokument her på arkivet: LenkeEllers er det mye info om den slekta langt tilbake.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.