Gå til innhold
Arkivverket

[#34312] Karoline Johannesen Dalsland/ Borre f- 1836

Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Trenger hjelp tol å finne Karoline Johannesen sitt pikenavn. Evt når hun ble gift med Peter Johannesen f.1824 De bodde på gården Toen i Borre. Hva heter gården i dag? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

De skal ha giftet seg i Norge for hun kom hit alene, hvis hun er den rette Karoline som jeg søker. Veldig glad for all hjelp Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Stensland

Gården heter Toen i dag men hørte tidligere under Sande. Søk på Sande i 1865 tellinga for Borre der finner du de som bodde der da. Navnet har vært skrevet noe forskjellig bl.a som Thoen. Dagens eiere vet lite om Toen i den periode du søker. VH Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Du finner Petter Jonsen som ugift skomaker 48 år f. i Sverige i Baggerøgt.15 i Horten i folketellinga 1865. Gift mann Johannes Andersen 56 år født i Sverige og dattera Caroline 27 år født i Sverige bor i Baggerødgt.60 i 1865. Ingen av disse er ført i kirkebøkene som innflytta til Horten eller Borre. Riktignok finnes det noen Johannes Andersen, men ingen av dem passer helt med alder.Gift par nr. 24 i Borre 1869: Skomaker Petter Jonsson 45 år Sverige (far:Jon Peersson) og Caroline Marie Johannesdatter 32 år Sverige (far: Johannes Enbohm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Jon Erik Dette var veldig oppklarende, det er ikke min Karoline. Jeg leiter etter Karoline f. Larsdatter. Hun var tjenestejente på Søvig gård på Hvaler. Men jeg finner henne ikke igjen. Hun har famile her i traktene og Oslo. Men hjertlig takk for oppklaren hjep.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at paret er gift i Sverige? Jeg finner ingen med liknende navn g. i Norge i passende tidspunkt.Derimot finnes det en del med liknende navn g. i Sverige.Legger en lenke til et par: LenkeDu kan jo prøve selv på F. S. for å se om du finner passende kandidater, og senere gå til kirkebøker for å kontrollere.Lykke til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

HeiPrøver å finne ut hvor hun ble av. Hun kom til Norge 1856, fra Dalsland. Alene. Hun har slekt på Firing gård i Re. Etterkommere av hennes nevø. August Andersen f. 1866 i Dalsland. Hun hadde en søster i Oslo som bodde hos Nordli i Snipetorggt 12. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen
Gjest Gunn Huglen

Du har helt rett at ikke alle vielser er registrert på F.S.Det jeg tenkte er at om det er rett familie jeg har funnet i 1900 i innlegg nr. 8, så ser det ut til at begge to er svenske.Da er det vel også en mulighet at de kunne ha giftet seg i Sverige? Flott at du har tilgang til kirkebøkene og deler din kunnskap med oss andre , Ketil.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.