Gå til innhold
Arkivverket

[#34326] Karl Johansen Dalager f. 1888 i Bø i Vestrålen søsken og etterkommere?

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som har informasjon om etterkommerne etter denne slekten: LenkeKarl flyttet til Bergen og fikk familie der, men jeg vet veldig lite om både Karl og hans kone (Nanna?). Karl døde rundt 1960? Det hadde vert fint å fått info om hans søsken og deres etterkommere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Da Karl kom til Bergen tok han etternavnet Johnsen. Jeg vet lite om hans kone Nanna og hvor hun kom fra. Er det mulig å finne mer info om dette paret og deres familie og deres søsken og hvor de bosatte seg. Dersom det er noen som har info om denne familien og deres etterkommer så kan dette også sendes til:taarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Dette er fra 'Bø Slektshistorie': Karls kone Nannas pikenavn var Knutsen og hun var fra Hadsel. Det er ikke oppført barn. Karl hadde 7 søsken: John Sverre, f. 1890, d.1941, Johanna Maria, f.1896, Laurits Matias, f. 1900, d. 1975 (se innl. 2), Karen Eline, f.1902, d. 1988, Peder Halfdan, f. 1905, Arne Ingvald, f. 1908, og Olaf. Se par 3313 i 'Slektshistora', Par-register, bind I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg forstår ikke helt den siste setningen 'Se par 3313 i 'Slektshistora', Par-register, bind I.' Hva heter denne slektshistoria? Står den aktuelle infoen på nr. 3313?Er det mulig å få oppgitt navn og fødselsdata på søskene til Nanna Karlsen?Står det noe i slektshistoria om hvor søskene til Karl og Nanna bosatte seg?Informasjon om nålevende personer kan sendes til:taarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Foreldrene til Karl er registrert som par nr. 3313 i verket 'Bø kommune. Slektshistorie' som utkom i 3 bind 1998, 1 personregister-bind og 2 par-registerbind. ISBN: 82-994590-0-1. Ut fra dette paret kan en følge etterkommerene som hvis de igjen har kjente etterkommere, får nye par-nr. Nanna Knutsen står det ikke mer om enn det som jeg skrev i inlegg 4. John Sverre var gift 2 ganger men ingen barn oppgitt. Johanna Marie ikke oppgitt gift. Laurits gift med Johanna Krane Waldemar, bosatt Steine, Bø. 3 sønner, de 2 eldste bosatt i USA med koner fra Bø. Hvor yngste sønn bor hvet jeg ikke, men han er gift ei dame fra Odalen. Karen gift 1926 Birger Otto Iversen (1901-1987), bosatt Vinje, Bø. 8 barn, ingen ser ut til å bo i Bø. Peder gift Anna, pikenavn og bosted ukjent og ingen barn oppgitt. Arne gift Margit mulig fra Trondheim, pikenavn og bosted ukjent og ingen barn oppgitt. Olaf gift Olga Henningsen videre opplysninger mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hei PålDet hadde vert fint om du oppgitt navna på barna til:Karen Eline IversenLaurits Mathias (Dalager)?John Sverre (Dalager?)og sende det på e-post til megtaarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.