Gå til innhold
Arkivverket

[#34360] Søker etter foreldre av Joren Klausdtr. Venja på Sjernarøy,Rog.

Gjest Eli Bjerkenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Eli Bjerkenes

Jeg søker etter forfedrene til Joren Klausdtr. som var f.1818 på Venja på Sjernarøy. Hun ble g.m Jakob Larson f.1818 på Fikstveit i Skjold. Foreldre var Klaus Larson og Marta Olsdtr.Mvh. Eli Bjerkenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Johan Arthur Hansen

Hei Eli! Foreldrene til Marta Olsdtr. f.1777 var Ola Olsson f.1750 Kvellandsvik, Sjernarøy og Anna Osmundsdtr.som bodde på Kvellandsvik i 1801. De hadde disse barna: Osmund dpt.18.8.1771 Ingeborg dpt. 17.4.1774 g.m Ola Olsson Kari dpt.23.3.1777 tvilling med Marta dpt.23.3.1777 g.m Klaus Larsson Giljevågen Venja på Sjernarøy. Peder dpt.30.7.1780 tvilling med Marta dpt.30.7.1780 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Bente fra Stavanger: Når du plasserer innlegg i debattforum, må du legge inn hele navnet ditt. Det er en del av nettiketten på disse sidene, som du kan lese mer om her: Lenke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Bjerkenes

Hei Bente og Johan Arthur ! Jeg takker opplysningene. Jeg er kommet noen skritt videre. Klaus Larson Giljevågen's mor Heter også Jorun Klausdtr., f. 1743 Ytre Vanvik, Suldal. Faren var Lars Nilsen Toftøy, f. 1744 - d. 1785, Hjelmeland. Den siste Jorun Klausdtr.'s far var Klaus Klausen fra Maldal, Sauda, f. 1709, moren var Alis Jørgensdtr. Drarvik, Suldal. Far til Klaus Klausen var Klaus Sjurson, Maldal, f. 1664, gift med Jorun Mortensdtr. Austarheim, Sauda f. 1670, og hans far var Sjur Botolvson f. 1621 som var gift med Ragnhild Kristensdtr. Jeg takker hjelpen ! Hilsen Eli Bjerkenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.