Gå til innhold
Arkivverket

[#34363] Barn født i Risør 1867 og 1873 – vokste de opp?

Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg søker opplysninger om flg. familie:Christian August Mathisen, født i Halden 10. desember 1831, giftet seg i Berg kirke (i Halden) 28. november 1861 med Gunhild Gurine (eller Garine/Serine/Severine/Sørine...) Axelsen, født i Risør 24. mai 1835 og døpt samme sted 9. juni 1835 (dette iflg. opplysninger fra mormonernes sider). De bor i Halden i 1865, men ingen barn er nevnt. De fikk imidlertid en datter i 1862 og en sønn i 1864, men begge døde før de fylte 1 år!Jeg har ikke funnet familien utflyttet, men mormonerne har opplysninger om to barn, som er født i Risør: Axine Tellefine, født 12. oktober 1867 og døpt 1. desember, og Christiane Augusta, født 11. april 1873 og døpt 25. mai. Jeg er interessert i bekreftelse på disse opplysningene. Og videre lurer jeg på om disse barna fikk vokse opp! Kanskje det var flere barn også? Jeg er takknemlig for alle opplysninger om familien forøvrig. Om de ble boende i Risør og om Christian August og Gunhild døde der. Gjerne bekreftelse på Gunhilds fødselsdato også og hvilket fornavn som er ført inn ved dåpen...Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Nina Stenvall

Jeg vil vel kunne låne inn mikrofilm til biblioteket her for å prøve å finne ut mer om familien. Er det flere menigheter i Risør? Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
Gjest Øystein Djuv-Stiansen

Hei Nina!Risør kommune har tre menigheter: Risør, Indre Søndeled og Ytre Søndeled. Søndeled var egen kommune frem til 1960-tallet.Jeg tror kanskje at Risør menighet er den som er mest relevant for deg, siden dine slektninger ble født i Risør.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Hei igjen!Takk for svar! Jeg har i mellomtiden kommet i kontakt med familien jeg var på leting etter og fått de nødvendige opplysninger!Hilsen Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.