Gå til innhold
Arkivverket

[#34364] Oppslag og dokumentasjon på straffange Ahus fæstning vha fødselsdato og år


Gjest k brill
 Del

Recommended Posts

Hei,Mottok dokumentasjon i dag fra statsarkivet på Kongsberg over en person som muligens er i familien. Kan noen slå opp og finne ut om vedkommende er den samme den jeg tror?Dette er hva jeg har:Hans Jacob Brill, sønn av Ole Martinius Brill og Josefine Bergitte Johannesdatter. Etter det jeg vet, født samme år som Hans Jacob Martinsen men vet ikke sikkert om det var 1857 eller 1858:Dette er forslag fra statsarkivet på samme person men som jeg må få bekreftet:Hans Jacob Martinsen født 20 sep.1858 i Kristiania, konfirmert i Grønlands kirke våren 1873, i 1901 oppført som ugift men med ett barn og innsatt etter fjerde gangs tyveri på Akershus fæstning i dokumentene ved løslatelse? Han står oppført som kludesamler av stilling, og fikk ni måneder i fengsel for å han stjålet fem par strømper tilhørende postbetjent O.Tommestad (så vidt jeg kan se).Strømpene kom forøvrig til rette.hilsen kikki brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at det ble noe uklart. beklager dette. det jeg mener er, at jeg lurer på om Hans Jacob Brill er den samme som Hans Jacob Martinsen? Finner ikke Hans Jabob Brill, men Martinsen i 1900 tellingen, og siden faren het Ole Martinius så tenkte jeg at de to muligens er samme person. Etternavnet Brill bør da stå i dåpsboka med samme fødselsdato som nevnt under Martinsen i straffeprotokollen. Ole Marthinius ble døpt i Oslo domkirke, men flere av Brill'ene finnes døpt i Grønland kirke. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.