Gå til innhold
Arkivverket

[#34370] Kristine Karlsen f. Thommassen,1905, født i Skjervøy. Bodde i Alta.

Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Hvem var Kristine Karlsen f. Thommassen gift med?Ett av hennes barn heter [redaktøren har fjernet navn], f. 1922.Kristine flyttet til Alta og fikk huspost hos Artur Nilsen. De giftet seg og bodde på Arones i Alta. De hadde ingen barn sammen.Kristines foreldre er Thomas Larsen, f. 1864 fra Skjervøy og Albertine Jenssen, f. 1868 fra Kvænangen. De bodde i Strømfjord.Hennes søsken er Jens, f. 1894, Agnethe, f. 1897, Emilie, f. 1903 og Ingvarda, f. 1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Det forrige innlegget er noe dårlig formulert. Jeg vil gjerne vite hvem Kristine Thommassen var gift med før hun flyttet til Alta. Altså barnas far. Hisen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Wenche Geitsund

Jeg velger å avslutte dette inlegget, men forsetter med min familie under innlegg nr. 36342. Takk til alle som har vært innom. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Velger å fortsette her likevel. Det jeg nå har fått vite er at Kristine ikke var gift før hun flyttet til Alta og at hennes to barn var halvsøsken. Datteren til Kristine har ogå to(tre) halbrødre med samme far som henne. Som dere forstår ønsker jeg hjelp vidre. Dersom dere har opplysninger om nålevede, kan dette sendes meg pr. E-post. si bare fra. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Velger å fortsette her likevel. Det jeg nå har fått vite er at Kristine ikke var gift før hun flyttet til Alta og at hennes to barn var halvsøsken. Datteren til Kristine har ogå to(tre) halbrødre med samme far som henne. Som dere forstår ønsker jeg hjelp vidre. Dersom dere har opplysninger om nålevede, kan dette sendes meg pr. E-post. si bare fra. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Dette er et tappert forsøk på å finne ut mer og derfor oppgir jeg min E-posadresse: geitsund(krøll)online(dott)no. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Min oldemor fullstendige navn er Kristine Antone Marie Thomassen. Dette fant jeg ut da hun døpte en av sine barn i 1924 (i innlegg 1 står 1922, Det er feil). Barnets far er i følge dåpsattesten fisker og ungkar John Larsen, f. 1899 fra Burfjord. Paret var ikke gift og ble det heller ikke. Ved dåpen står oppført Kristines far Thomas Larsen, Strømfjord, hennes søster Mella/Emilie Thommassen og hennes mann Kurtti/Cornelius Knutsen, Bakken som faddere. De andre fadderne er Alida Isaksen, Ingvarda Larsen, Ida Isaksen og Sigurd Jacobsen. Så langt har jeg overhode ikke kunnet finne noe om de andre fadderne. Er det noen som vet noe om disse personene?Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Dateren til Kristine, min mor døde 4/6 2006. Fred over hennes minne. I en stund som denne tenker jeg på min morfar som jeg ikke har funnet annet enn i mors dåpsattest. De navnene og opplysningene jeg har i står i innlegget over. Kan noen hjelpe meg? Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Odd Brede. Denne personen har jeg også tittet på. Vanskelig å si om det er den rette. Som du forstår har jeg kun opplyningene over å holde meg til. Kristine og John Larsen giftet seg ikke senere. Hva skal til for å komme videre i en slik sak? Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.