Gå til innhold
Arkivverket

[#34371] Oppslag kirkebok Trøgstad Berger Gulbrandsen


Gjest Turid Engh Moe
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Engh Moe

Hvem var far og mor til Andreas Bergersen f. 05.01.1829 i Trøgstad? Det må være Berger Guldbrandsen, men det er flere i Trøgstad med dette navnet. Et sted finner jeg Berger Guldbrandsen Glansaas - hvor var Glansaas? Finnes det bygdebøker for Trøgstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror nok Glansås/Glandås er et bruk under Lund. I 1900 er Lund gnr.145 og Glansås er gnr.145/5. Du finner Berger Gulbrandsen under Lund i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Det finnes dessverre ikke noen gårdshistorie for Trøgstad. Mye av materialet som opp gjennom årene har blitt samlet sammen med tanke på en slik befinner seg i dag på biblioteket på Skjønhaug.Finner at Andreas Bergersen var født på Glansås under Lund den 5. januar 1829. Han ble konfirmert høsten 1843. Foreldre var Berger Guldbrandsen og Cathrine Jørgensdatter.Om Andreas heter det videre at han giftet seg i 1851 med Johanne Arnesdatter. Han opplyses her å være 22 år gammel og sønn av Berger Glansås, mens bruden var ett år yngre og datter av 'Arne Hage'. Ekteparet ser ut til å bosette seg på Haga.I 1882 melder Andreas flytting til Lillestrøm med kone og 2 barn. Flere andre barn virker også ha flyttet dit.Håper dette var til noe hjelp. Må understreke at jeg kun ha brukt sekundære avskrifter av kirkebøkene, så du bør selv sjekke opplysningene opp mot film/kort.Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkebok for Trøgstad: Andreas f. 5/1 - dpt. 25/1 1829. Foreldre Berger Gulbrandsen og Anne Jørgensdt. Gla..s.. Faddere: Mari Thors..? Lund, K... G..., Gulbrand Vin..., Olia Lovstad ? Dette var ikke lett å lese men jeg håper det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.