Gå til innhold
Arkivverket

[#34394] Andreas Johns. Tveit - lærer i Kviteseid i 1900

Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter en Andreas Johannesen - og noe med Tveit eller Tvedt som er født i 1869. Her har jeg funnet en som KAN være aktuell. Er det noen som vet hvor 'Tveit, herred LM' er? Og dermed kan si meg hvor denne Andreas ble født? LenkeMvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Tveit i LM er den gamle kommunen Tveit i det som tidligere het Lister og Mandals amt - altså Tveit i Vest-Agder. Kommunen er i dag en del av Kristiansand og ligger rundt Tovdalselvas utløp. Mest kjent, kanskje, for badestranda Hamresanden og Kristiansand Lufthavn, Kjevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Har du noen flere opplysninger om ham? Hva er f. eks. kilden for fødselsåret? Hvilket geografisk område hører han hjemme i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fødsels- og dåpsdato fra kirkeboken. Han er født 1. juni 1869, døpt 1. august 1869 i Askøy. Her er han i 1875: LenkeFinner forøvrig heller ikke hans eldste søster Johanne Karine etter dette. Søstrene Anne og Dina (som ikke er født ennå i 1875) kalte seg senere Tvedtevaag. De har jeg 'kontroll' på. Og broren Samson. Men de to eldste..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.