Gå til innhold
Arkivverket

[#34417] Etterkommere av Lars Peter Jonassen f.29.07.1848 i Vermland g m. Oline M. Guldbr

Gjest Rolf  (Larsen) Skogstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  (Larsen) Skogstad

Jeg søker litt hjelp til å finne min fars slekt. Min bestefar Lars Peter Jonassen f.29.juli 1848 i Vermland SV, gift med Oline Martia Gudbrandsen ?, født1853 i Aamot på hedemarken. De hadde etter det jeg har funnet ut 9 barn. Karen Randine, Sanna. Gunda, Oline,Lovise,Paula, Johan, Karl Gustav og Gudbrand som er min far.Familien var fattig og barna ble spredt rundt omkring er det blitt meg fortalt. Min far snakket aldri om sin slekt. jeg har nå lyst til å rekke opp litt omkring dette.Noe har jeg hatt hjelp til å finne ut, men skulle så gjerne ha funnet ut litt om mine onkler og tanter, søskenbarn og tremenninger. Fam. Jonassen holdt til i Storelvdal. Jeg er takknemlig for tips. Jeg er helt fersk slektsforsker På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Hansen

Ser at de bodde på en gard som het Olsrud i Storelvdal. Kanskje noen her i forumet kan slå opp i en bygdebok for området og se om det står noe der om familien. LenkeVet du hvor det ble av barna, jeg forstår det slik at noen av de ble satt ut i fosterhjem?mvh, Åse H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

hei Rolf,jeg har en Lars Petter Jonasson, g.m. Brita Stina Andersdotter (kan jo kanskje være 1. kona?)Han er f. i Sundals Ryr, og kom tilDrøbak,Norge i 1876 med hustru og barna Anders Johan, Gustaf og Anne Maja.Hvis denne Lars Petter er din, si ifra så skal jeg skrive av flere fam.medl. (foreldre, besteforeldre m barn)Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Skogstsad

Hei Åse. Jeg har selv sett i bygdebok for Stor-elvdal men denne omfatter bare beskrivelse av gårder og få navn er nevnt.Når jeg skriver at barna ble satt bort er dette bare noe som ble fortalt uten at jeg vet hvor de bortsatt, men sannsynligvis i fosterhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Rolf Nå er din bestefars fødsel og dåp å finne i de scannede kirkebøkene for Romedal. Jeg har funnet ham og hans søsken Sanna, Gunda Mathilde og Karl Gustav. Karen Randine er blandt fadrene ved din bestefars dåp.Håper du lykkes med å finne dine slektninger.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei igjen, RolfBeklager at forrige innlegg ble feil; Gudbrand er selvfølgelig din FAR.Jeg har forsøkt å finne de barna som ikke lenger bor heime i FT 1900, men er usikker på om de jeg har funnet er de rette. Det ser ut til at noen av dem brukte Larsen som etternavn mens andre brukte Jonassen. Håper noen med mer lokalkunnskap kan hjelpe her.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Kari Hagen

Hei Rolf!Vi er i slekt, Sanna Larsdatter (Jonassen) var min oldemor. Har akkurat etterlyst anene til Lars Peter og Oline her på debattforum, men hadde oversett din etterlysning. Ble tipset av en hyggelig kar fra Koppang. Send meg en e-post så kan vi utveksle slektsopplysninger. E-post: hagen-k alfakrøll online punkt no.Mvh Kari Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Hei Rolf!Vi er i slekt, Sanna Larsdatter (Jonassen) var min oldemor. Har akkurat etterlyst anene til Lars Peter og Oline her på debattforum, men hadde oversett din etterlysning. Ble tipset av en hyggelig kar fra Koppang. Send meg en e-post så kan vi utveksle slektsopplysninger. E-post: hagen-k alfakrøll online punkt no.Mvh Kari Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.