Gå til innhold
Arkivverket

[#34422] Jon Olaves Eriksen, Kilebygden (Solum) 1848 - 1953/54

Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

JON OLAVES ERIKSEN, Rønningen gard, Kilebygden sokn, Solum prestegjeld - Referanse Ft_1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60818.wc2&gardpostnr=640&personpostnr=3328&merk=3328#ovre>LenkeSønn av Erik Ols. og Anne Gurine JohnsdHan ble født den 27. mai 1848 i Solum (familysearch/IGI)Jon Olaves Eriksen ble 105 år ? (merknad under) og døde i tilfelle 1953-54. Jeg ser etter hans dødsdato og bosted ved død. - - Et oldebarn av Kari og Jon, Kristian, sønn til Jon Olaves, forteller i 1950-åra til Herre Vel's blad av Jon ble 105 år (merknad under)Litt mer her hos Solumslekt Lenke (rull ned 40 % på siden). Det er endel som virker litt uklart her. - - - - MERKNAD : Morfaren til Jon Olaves Eriksen, også han Jon, ser ut til å ha dødd i 1877 - 85 år gml ?Det er for meg uklart om hvem det egentlig henspeiles på når det gjelder 105-åringenHAR NOEN oppklarende opplysninger :1) Når og hvor døde Jon Olaves Eriksen ?2) I tilfelle det var hans bestefar (Anne Gurines far) Jon som ble 105 år, hva er da hans fødsels- og dødsdato ? Er det noen spor i hos Solumslekt (jf linken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Hei.Her kan nok jeg hjelpe deg litt. Så som en start anbefaler jeg deg å ta en titt på hjemmesida mi med artikler vedr. disse personene eller anetreet på . Jeg er veldig interessert i kontakt, så hvis du vil det så finner du e-amil adresse på hjemmesida. Jon Olaves er oldefar til min kone.Det er en artikkel om Karen Hansdatter som er Anne Gurines mor som sier litt om alderen til disse folkene.mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

ellers så kan jeg si at Jon Olaves Eriksen døde i 1935 på Herre i BambleDet var Jon Jacobsen Kristian mente ble så gammel, men som du allerede av oppdaget ble han bare 88 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei Tore,Takk for opplysningene og oppklaringene.Jeg hadde Jon Olaves (Olaus) Eriksen, Solum f. 27. mai 1848 som mulig kandidat til listen over Norges aller eldste personer, men har nå registrert at han 'bare' ble 88Si gjerne fra hvis du har noen andre i din database som døde i høy alder.C:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.