Gå til innhold
Arkivverket

[#34433] Skifte Nordhordland , Askøy 1796


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Lurer på hvem arvingene etter Amund Johnsen død 1796 er. Tror at han døde barnløs og dermed kan dette løse et problem jeg har med hvem foreldrene kan være.Nordhordland skifteprotokoll 9a folio 397b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 28. mai 1796 og nevner avdødes tre gjenlevende barn Jon Amundsen, 13, Engel 'Jonsen', 3 år, Anne Amundsdatter, 7 år. Formyndere Ole Didriksen Kleppe og Ole Sørensen Follesø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Kan det vera Johannes Amundsen og Anne Einersdtr. på Kleppe. Dei er vigde i DK, men får to Amund hhv 1745 og 1751 frå Kleppe.Din Aamund Johnsen er tvigift; i 1778 frå Holmedalen med e. Synnøve Knudsdtr Kleppe, og i 1780 med Sissel Sørendtr. Follesø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Aamund og Synnøve hadde ein son Thore, med Sissel hadde han dobbel så mange som det står i skiftet. Desse kan du få, men ikkje nett no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Har funnet ut at det finnes en Johannes Amundsen som er gift 3 ganger på Askøy. Follesø/Kleppe 1734 Birte Knudsdatter 1736 Anne Einersdatter 1752 Marthe Danielsdatteri tillegg har han trolig en søster Marthe Johnsdatter. Hun er nemlig gift med nevnte formynder Ole Didriksen. Formynder Ole Sørensen er bror til Amund Johnsen sin kone Sidselle Sørensdatter.Har funnet ut at Amund er konfirmert i 1777, men dåpen finner jeg ikke. Evt. søsteren Marthe finner jeg ikke konfirmert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.