Gå til innhold
Arkivverket

[#34438] Størker på Einset, Straumsnes og Hr. Størker Olufsen, sogneprest til Aure 1622

Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

I 'Genealogen' nr. 1/2001 s. 40f. i artikkelen '1600-tallsslekten på Gjørv i Inderøy' argumenterer Fyr Gullik Dahlstedt for at Størker på Einset og Hr. Størker til Aure kan ha vært samme person. Størker på Einset var gift med Marit Trondsdtr. fra Boksaspa. De hadde bl.a. en sønn Ole (Oluf).Jeg lurer på om noen siden 2001 har forsket mer rundt disse personene, og om det evt. er undersøkt om det kan ha vært flere ved navn Størker på denne tiden som kunne være identisk med Hr. Størker Olufsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen med god lokalkunnskap evt. gjort seg opp en mening om hvor troverdig identifikasjonen av Størker Einset som Hr. Størker Olufsen til Aure i nevnte artikkel er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg trur det må sjåast på som svært lite sannsynleg at Størcher (Olufson?) Einset er identisk med Herr Størcher Olson, prest i Aure. Tidlegare har eg vore inne på tanken mange gonger, men har vel kome fram til at det nærast er umuleg.Så vidt eg veit er Størcher Einset aldri omtala med farsnamn, men har vorte tillagt dette ut frå at eldste/nest eldste sonen er kalla Oluf. Borna til Størcher var som kjend:a) Trond f. ca 1608. Var lensmann på Grip. Hadde minst 4 søner; Størcher f. ca 1642, Jens f. ca 1649, Jon f. ca 1654 og Peder f. ca 1662.b) Oluf f. ca 1613. Gardbrukar på Einset frå 1644. Om familien hans, Sjå Roaldset, O. 1999. Gards og ættesoge for Straumsnes BIII.c) Esten f. ca 1615. G.m. Beret Larsdtr. Vasshellen. Hadde m.a. sonen Størcher f. 1658.d) Jon f. ca 1617. Hadde i alle fall sonen Bersvend f. ca 1649. Jon var komen til Endreset på Frei alt i 1645. (Dette er litt usikkert)e) Magnhild f. ??. G.m. Arnt Jøsteinson Hoem. Hadde fleire born.Etter at Størcher døydde vart Marit Trondsdtr. Boksaspen gift på nytt med ein Ingolf (Truleg av Berge-ætta). I dette ekteskapet vart sonen Størcher født(1624).I følgje Roaldset så er Størcher Einset nemnd første gongen som brukar på Einset i 1607, siste gongen i 1621. Vidare skriv Roaldset at etterfølgjaren Ingolf, er nemnd alt i 1618. Roaldset konkluderer med at Størcher døydde kring 1617-1618. Dette kan sjølsagt vera rett, men det kan vera ei mulegheit at Størcher og kona flytta, -- til dømes til Aure. Det som gjer teorien om at Størcher Einset skulle vera identisk med Aure-presten heilt usannsynleg, er som følgjer: Kvifor skulle ein mann, som i det minste tilsynelatande var ein vanleg gardbrukar, plutseleg verta prestevigd å få eit såpass stort kall som Aure? Det er ikkje nemnd nokon stad at Størcher på Einset er titulert med Herr. Dette skulle tilseia at han heller ikkje kunne ha vore medtenar for t.d. presten i Tingvoll (Sjå debatten om Soop/Krabbe m.m.).Om ein kastar innvendingane ovafor overbord og ser på dette ut frå rein kronologiske argument, så kan dei to personane vera identiske. Ekteparet kunne ha flytta til Aure kring 1618 for å ta over prestekallet etter Hr. Kristen (Eg trur forresten ikkje Størcher vart tilsett før ca 1620-1621). Etter at Størcher omkom på Edøyfjorden i 1622 (?) flytta enkja attende til Straumsneset der ho vart gift med Ingolf på Einset. Eg trur dei fleste vil vera samnd i at denne teorien er lite truverdig.Ein annan Størcher som kunne ha vore aktuell er Størcher på Vean i Aure. Heller ikkje han er sett omtala med farsnamn. Slik som Størcher Einset, vert heller ikkje Størcher Vean omtala med farsnamn. I følgje Todal, så svara Størcher Vean skatt for jordegods han eigde, men ikkje bruka (først for 1 spann 18 ml. sidan for 1 spann) fram til 1630. Seinare skriv Todal at Størcher kom bort på Vean ca 1624. I tillegg til jordegodset måtte Størcher også svara sagskatt for Løviksaga i Aure. Det er heller ikkje nemnd at Størcher Vean er vorte titulert med Herr nokon stad.No var også Vean Aspagods på den tida, slik at eg ser ikkje bort frå at Størcher Vean og Størcher Einset var same mannen og at han skatta for to gardar. Men at denne karen kan vera identisk med presten i Aure, Herr Størcher Olufsen, ser eg på som svært lite truleg.Mvh Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegget, Finn. Jeg er enig i at det synes å være lite sannsynlig at Størker Einset og Hr. Størker Olufsen er samme person. Det er jo mulig at sistnevnte kan ha oppholdt seg et sted i Trøndelag før han kom til Aure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.