Gå til innhold
Arkivverket

[#34451] soldat jacob hansen solberg f 1771-73 død 29okt 1860 på solberg idd haden

Gjest roger sandtorp
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Da en av mine aner, Anders Hansen forlovet seg med Pernille Erichsdatter i Ø. Fredrikstad i 1789 brukte han navnet Anders Hansen Soelberg. Han døde som soldat i 1795. Anders ble født i Fredrikshald i 1759. Foreldrene var Soldat Hans Ingvoldsen og Anne Andersdatter. Andre barn jeg har funnet: Other, Karen Kristine og Martha Maria.Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roger sandtorp

hei lisa. jeg tror det er han ja. tror han ble enkemann tidlig. får han giftet seg med anne thomasdatter også f 1807 og de fikk karen jacobdtr sammen i 1841. så han var godt voksen når de fikk henne. tror det må være han pga finner ingen annen jacob hansen solberg på idd. hei petter. kansje det er bror hans du never. jeg vet ikke om noe brødre til han. roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Magne

Hei Roger. Jeg kan ikke hjelpe deg når det gjelder foreldre til Jacob Hansen Soelberg (har ikke begynt å granske denne delen av familien så grundig enda), men han er min 3xtippoldefar. Han giftet seg i 1831 (Idd kirkebok) med Anne Thomasdtr Aas, oppgitt alder ved vielse var 60 år for ham, og 24 år for henne. De får sønnen Hans Jacobsen samme år (min 2xtippoldefar).Som sagt har jeg ikke studert denne grenen så nøye enda, men hvis du stammer fra Karen f. 1841 er vi jo i slekt langt der ute! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roger Sandtorp

hei cathrine. stemmer det. karen er min tipoldemor. jeg har litt på siden til anne da men ikke noe på han. finner det vel ut en gang. takk for svaret. roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.