Gå til innhold
Arkivverket

[#34497] Oppslag i Kvinnherad bygdebok.

Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Søker etter opplysninger om foreldre til Johannes Larsson f.ca 1756 i Fausch i Fjelberg som sannsynligvis er Fausk i Kvinnherad i Hord. Han ble 1 g.gm. Malene Nilsdtr. f.ca 1729, Vik nedre i Fjelberg og 2.g. 1804 med Marta Knutsdtr. f.ca 1781 i Dommersnes i Fjelberg.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Jeg fant de to giftermålene og så at enken Malene var mye eldre enn Johannes. Ser også fram til at siste bygdebok for Ølen skal bli ferdig en gang. Fausk er en gard som ligger i Omvikdalen i Kvinnherad, litt ovenfor Dimmelsvik. Ser at den er nabogard til Rabben og Røysland i Kvinnherad.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Fann ikkje Johannes under garden Fausk i bygdeboka,diverre.Det einaste eg fann, var eit par som kaaanskje kan ha vore foreldra.Det står ikkje mykje om dei,men eg skal skriva det som står.Malene Olsdtr. Fauske,f.1715-d.? (dotter til forgjeng. på Fauske)g.1740 m. Lars Knutson, som brukar garden,truleg frå omkr. 1740 til 1767. Lars og Malena hadde mange born,men dei fleste av dei som levde opp, flytte ut av bygda,og det ser ikkje ut til at denne ætta kom att til Fauske. Son deira,Olav Larson,var rådsdreng hos presten på Malmanger mot slutten av 1700-åra.Her er vigsla til Lars og Malene: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Elin.Lars og Malena kan ha vært foreldre til Johannes Larsson. Det stemmer i tid og sted.Mvh. JOhan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Johannes Larsson f.1756 i FS Lenke. Det er store muligheter for at Lars og Malene på Fauske er de rette foreldrene til Johannes.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.