Gå til innhold
Arkivverket

[#34505] Presteslekten LASSEN kjenner noen til den?

Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe meg med denne slekten:Sokneprest Karl Lassen f.i Aafjord Prestegjeld ca.1849-1850,sønn av Sokneprest Christoffer A. Lassen f.ca.1809 i Grans Prestegjeld. Jeg søker opphavet til Christoffer A. Lassen f. i Grans Prestegjeld. Kjenner noen til denne presteslekten LASSEN? Takknemlig for all hjelp! Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei Knut! Her kommer min e-postadresse: jafjohan@start.nomob.40414068Tusen takk for all hjelp.Dere er utrolig velvillig!Håper jeg kan være til hjelp igjen! Med hilsen fra Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Eg har ein del biografisk stoff om sokneprest Nicolai Christian Lassen, 1813-1885, spr. i Lebesby, Ofoten og i Davik 1870-1881, gift med Karen Marie Blichfeldt Rein, f. 1831. Men kanskje er dette ein annan familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

Du har kanskje fått tak i dette allerede. I boka om Gol B.I side 345 finner jeg disse opplysningene. Wilhelm Cornick Lassen ( han var prest i Nes Prestegjeld i Hallingdal 1783-1797 )Han var son til soknepresten i Skiptvedt, og var f. i 1751. var kapellan i Gausdal i 1778. I 1782 for han til København og preika for dei kongelege.1792 vart han prost i Hallingdal og i 1797 vart han forflytt til Gran på Hadeland. Han døde der i 1830.Det er kanskje denne du leter etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.