Gå til innhold
Arkivverket

[#34506] Rørvik i Vikna Jonasen


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

HeiEr på leting etter personer som har opplysninger om Han som drev og eideJonasens Manufaktur i RørvikHar ikke opplysninger om hans fornavn vet bare at han skal ha et slektsforhold til Agersborg i Mosjøen/VefsnHans datter drev med slektsforskning under krigen. Men jeg har desverre ikke nanvnet på Henne hellerEr det noen som hvet noe om denne familien og hvor de var ved Ft 1901Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Har du vurdert å rett og slett skrive til Vikna kommune og spørre, ikke umulig de kan gi deg svar.mailadressen er:vikna@vikna.kommune.noKan selvfølgelig ikke garantere at du får svar, men noen kommmuner er ganske hjelpsomme.Jeg har en del Jonas(s) fra Vikna, men uten fornavn er det umulig å sjekke.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heietter noen tlefoner fikk jeg følgende opplysningerOle Johan Jonassen g. m. Susanne Halsa i Meløy Han var omreisende handelsmann som kom fra vestlandet. og han edide flere forretninger bl. a. i Trondheim. Han eide og flere gårder bl. a. i Brønnøysund, Vikna og hadde hus i Trondheim. barnAlbert Jonassen Drev Jonassens manufaktur i RørvikPeder Edmund Jonassen Drev med foretning i Brønnøysund Alberts datterHelen Jonasen f. 1916 Helens sønnHans Jørgen Jonassen f. under krigen(Peder) Edmund Jonasen hadde en sønn som hetOle Johan Jonassen og som døde for 10 år siden.dette er fra døde mellom 1995 og 2001Ole Johan Jonassen 06.05.1920 04.08.1995Har noen noe om Susanne som skal være i slekt med Torrisan i Meløy? og noe mer omSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihun drev en foretning fra under krigen til minst inn på 70 tallet, hennes sønn overtok ikke foretningen så den er nå nedlagt. Synes jo at det er litt rart om det ikke skulle finnes en omtale av denne foretningen og dens eier de hadde minst 7 butikker rundt i Trøndelag og Nordnorge og var grosister på manufaktur.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Viknabøkene er jo gårdshistorie, og hvis denne butikken oppsto som en boligtomt ved deling i slutten av 1800, begynnelsen av 1900 er det nok ikke så rart at den ikke er nevnt. Spørsnålet er vel også hvilken gård er den utskilt fra eller tomten tatt av. Jeg har sjekket Rørvik, men der er den ihvertfall ikke nevnt, ei heller Helen. Viknabøkene er vel greie på gårdsfamiliene, men nok ikke på den mer moderne bebyggelsen i 1900.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.