Gå til innhold
Arkivverket

[#34525] Er Massi Hansdatter f 1783 på Norderhov døpt Marthe Carine?

Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

En av mine forfedre er Jacob Sørensen Langebro født 1. august 1825 i Hole. Han er sønn av Søren Olsen Rødningen og Massi Hansdatter.Det jeg lurer på, er om Massi er den samme som er døpt Marthe Carine 28. mars 1784 iflg. kirkebok for Norderhov (datter av Hans Larsen Gihle og Kjerstie Christophersdatter). Og er det hun som er 18 år og tjenstejente på det som da kalles Giloug (antar det menes Gihle) i Norderhov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Noen spørsmål:Hvorfor tror du det er Marthe Karine som er Massi?Når er Søren Olsen født? Er det han som er 8 år i 1801?Har du noen aldersangivelser på Massi?Det er ifl. FamilySearch en Massi Hansdatter født i Modum i 1798:Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index NorwayMassiBirth: 01 Apr 1798 Place:Christening: 22 Apr 1798 Place: Modum, Buskerud, NorwayFather: Hans ERICSEN Mother: Anne PEDERSDRSource Information: Batch Number: C428543 Source Dates: 1783 - 1819 Film or Fiche Number: 124044 Collection Details: Modum; Den Norske KirkeJeg kjenner ikke til disse menneskene, men det er ikke så langt fra Modum til Hole!Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Jeg har vel mer eller mindre gjettet på at det er Massi som er Marthe Karine (eller omvendt). Når hun og Søren gifter seg 16. november 1820 står det at hun er 40 og enke og han 28 og enkemann. Hun giftet seg først med Jakob Jensen Langebro i 1806. Finner også en konfirmasjon i 1797 på Massi Hansdatter Giloug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.