Gå til innhold
Arkivverket

[#34531] Karl Arne Enger f.1886-7, Ila Trondheim konf.1903 i Borre og Amalie Enger f.1852

Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Noen som kan opplyse om Karl Arne(t)Enger sine foreldre. Arne som han senere skrev seg ble konfirmert i Borre,1903.Der jobbet han sammen Amalie Enger f.1852 også fra Trondheim. Hun ble senere gift og ble enke, men hvem ble hun gift med? Var det mens hun var i Rygge.(FT.1900) Arne kom tilbake til Trondheim ca.1906-7 og ble gift i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Jon. Takk for info. Mine opplysninger kommer fra hans giftemal i Ila kirke'mini' 1896-1932 ekteskap,nr.9,7.juli 1912: Brudgom Karl Arne Enger f.24.sep.1887, ILA, KONF.:1903, Borre. Siden han oppholdt seg på Rygge under garden Dilling Nordre i 1900, var dette logisk for meg. Men det kan jo være at det er feil i kirkeboken.Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står under ekteskapet i Ila at faren het Johan Arnt Enger og var gårdbruker.Kan dette være Johan i 1875 Lenke, og kan da Amalie være hans søster eller i det minste i familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei. Har fått info om at Karl Arne er sønn av Johan som er 'gårdEIER' og ikke gårdbruker.Johan er gift med Nathalie Myhre. Amalie er hans tante. Så det som gjenstår er hvem og hvor Amalie ble gift . Takker for hjelpen så lenge, alle.Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Berit. Ingen ting å beklage dette. Jeg gikk i den samme 'fella', et lite øyeblikk,så med det samme trodde jeg det var hans far som det var snakk om før jeg fikk tenkt meg om litt.Hilsen Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.