Gå til innhold
Arkivverket

[#34543] james/jens larsen og lars larsen 1890-1891


Gjest ronny finnerup
 Del

Recommended Posts

Gjest ronny finnerup

hej. jeg søger infiormation på james eller jens larsen og søn lars larsen fra kragerø de skulle være druknet under fiske tur i 1890 eller 1891 james/jens larsen hade en kone klaudine som rejste til amerika med 7 børn i 1892 (måske 1891) aldt hjælp med at finde info om han og sønnen døde eller bare blev i norge vil blive meget værdsat. (engelsk/english) hej. im looking for information on james or jens larsen and son lars larsen from kragerø they are surposed to have drowned during fishing in 1890 or 1891, james/jens larsen had a wife that imigrated to the usa with 7 children in 1892(maybe 1891) any help on finding info on if james/jens and son lars died or just stayed in norway would be greatly apriciated

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronny finnerup

ja det er på hans kone klaudine men det er info på james/jens larsen och hans søn lars larsen jeg mangler, de rejste ikke til usa da klaudine fortalte hendes barn och barnsbarn at de døda på havet men jeg kan inte finde nogen info om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg forsto det, men du virket usikker på når de emigrerte, og det kan være til hjelp å ta med hele familien da Lars og Jens er helt vanlige navn.Desverre så ligger ikke kirkebøkene for Kragerø på nettet, men får håpe at de kommer om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.