Gå til innhold
Arkivverket

[#34555] Bremanger


Gjest Trond Okkenhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Okkenhaug

Marianne Olsdtr. Hauge fra Bremanger utvandrer til USA over Bergen 30.04.1883, 29 år gammel. Er det noen som kjenner hennes videre liv der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg kjenner til fleire personar frå Hauge i Bremanger som i 1880-åri utvandra til Miner Co., SD, so kanskje det var der Marianne hamna? Ei Anna Marie eller Marie Hauge fekk fleire born i Miner Co., SD frå 1884 og utover. Mann hennar var Søren Tystad frå Gloppen.Men det er ikkje so lett å finna ei einsleg jente i Amerika. Kjenner du kanskje til søsken som òg utvandra?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Takk Lars så langt. Jeg prøver å finne kona til Andreas Sivertsen Næss\Andrew Ness f. 1862 på Nesset i Sparbu. Han utv. 1882, og gifta seg 1885 med Mariane og fikk første barn, Richard, i feb. 1889. De bodde i Minnesota. Denne Marianne fra Bremanger er foreløbig den beste kandidaten vi har, men mangler bekreftelse.mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Om dette er Richards dødsregistrering, så skal morens pikenavn ha vært Larson: (Minnesota Death Index)Name: Richard Bernard Ness Birth Date: 11 Feb 1889 Death Date: 6 Feb 1962 Death County: Hennepin Mother's Maiden Name: Larson State File Number: 022554 Certificate Number: 022554 Certificate Year: 1962 Record Number: 1491685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Takk Arne, det er riktig Richard du nevner. Da skulle Marianne fra Bremanger være ute av soga!! Kanskje er det noen der ute som kan greie å finne vielsen til Andreas Sivertsen og Marianne Larsen i 1885 i USA? mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Takk igjen Arne. Det er riktig dødsdato. Men jeg har problemer med engelsken i Sertificathe, kan du gjøre det for meg. Eventuelle kostnader dekker jeg. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg beklager, Trond, men det kan jeg ikke påta meg. Har du ikke noen venner eller bekjente som kan hjelpe deg? Her er også et nettsted du kan bestille fra, og med et skjema som kan skrives ut og sendes:LenkeMvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.