Gå til innhold
Arkivverket

[#34556] Hvor ble det av Johan Nikolai Monclair Bruland, f. 30.11.1869 i Laxevaag?

Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Hans foreldre var Mathilde/Martelle Bruland og faren Peder Johannesen Moe.Han var sjømand og i live i 1891.Emigrerte han og fikk etterkommere noe sted?Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk for det, men hva er loddtrekningsliste? Og når jeg søker på sjømannsruller i digitalarkivet, kommer det kun opp en for Stavanger. Er det andre steder å søke?Mvh Lill J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Fant nå en med samme navn og samme foreldre, men med etternavnet Pedersen i tillegg, døpt 03 JAN 1869 Askoy, Hordaland, Norway som må være samme mannen. Kan noen hjelpe videre?Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Her er frå kyrkjeboka i Askøy (som Laksevåg høyrde inn under i 1868/69):Peder,Moe,Laxevaag,,,,,Mathilde Toriette Bruland,,,,Ballasthandler Nykirken,Johan Nikolai Monclair B.,3011,0301,1869Så det er nok han her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

javisst, dette hadde jeg jo, som sagt, men fant det ekstra etternavnet i tillegg, hva nå det kan bety. Det gjaldt altså å finne hans videre levnet etter 1891 da jeg finner ham siste gang i FT... Lill J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Boye

Hei: Vær obs på at det er en annen Jean Nicolai Monclair Bruland som er født samme året, nærmere bestemt Sandvigen Bergen 2.8.1869. Hans farfar som var Reebslagermester hadde samme navn. Denne Jean ble dyrlæge. De var vel sannsynligvis fettere/tremenninger o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

ja, jeg har nok sett rebslagersmesteren, men har ikke registrert ham. Johan Nicolai Bruland Pedersen er faktisk min bestemors bror. Jeg strever med å finne noen som fikk etterslekt av hennes 17 søsken (kan være fler?), men har bare funnet en søster som fikk barn!! Så jeg håper... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.