Gå til innhold
Arkivverket

[#34561] Skifter i søndre Vestfold

Gjest Egil Theie
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Theie

HeiJeg har nå registrert Larvik skifteprotokoll for perioden 1666-1720. Avskriften er foretatt fra kortene som er på lesesalen på Kongsberg.Avskriften inneholder følgende: Kodal i Andebu, Sandeherred, Hedrum, Tjølling, Brunlanes, Sandefjord og Stavern.Tjøme er også på kortene, men her er bare enkelte kort med henvisning til de øvrige stedene avskrevet og nødvendigvis ikke alt på kortene.Når det gjelder Hedrum, har Kristian Hunskaar lagt ut disse på Hedrum genealogiske sider for perioden 1693 og ut den aktuelle perioden, så disse har jeg forsøkt unngått. En del 'forglemmelser' har skjedd, men min avskrift er ikke fullstendig for den perioden i Hedrum.Avskriften kan finnes her: http://www.theie.net/slekt/kilder.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Flott arbeid igjen! At noe blir dobbelt er bedre enn at noe blir utelatt, og dessuten kan det jo være greit å kontrollere mine avskrifter mot skiftekorta og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.