Gå til innhold
Arkivverket

[#34573] SLEKTSBOK; SKJERSTAD OG FAUSKE; JOEN BERTELSEN; HOSET SKJERSTAD:

Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hugo Jensen

Joen Bertelsen f Hoset gift med Karen Arentsdtr f 1723 Skjerstad.. Jeg har en kanidat. Bertel Rasmussen f 1595 d1767 Hoseter, HAns far og mor skal hete Rasmus Asgrodtzenn Kone Birgitte Michelsdtr gift 1594. Hilsen Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!Jeg forsto ikke helt hva du var ute etter. Håper det var dette:Joen Bertelsen f. ca 1654 på Hoset (sønn av Bertel Rasmussen) g.m. Karen Arentsdatter enke Ole Olsen (i 1.ekt har Karen sønnen ole f.ca.1685 gift og bosatt på Hoset) (Karen er muligens datter av Arene Ollesøn på Ljønes). Barn: Barbara f. 1685 g.m. Hans Nilsen bosatt Enge, Rasmus f. ca 1690 gift og bosatt Evenset, Oluff dp.21.jan.1691 gift og bosatt Hoset, Hans dp. 29.sept.1693 gift og bosatt Ljønes, Isach dp. 12.juli 1696 ikke nevnt 1723, Joen dp. 23.okt.1699 bosatt Hoset 1723.Bertel Rasmussøn f. på Hoset ca 1595, gravfestet 16.juli 1676. (sønn av lensmann Rasmus Asgodtzenn) Bertils kone ikke nevnt. Barn: Isach f. 1645, gift og bosatt Røvik og Holstad, Rasmus f.ca 1652 gift og bosatt Støvset, Jon f.ca 1654 gift og bosatt Hoset, Berrete gift 30.nov.1676 med Jacob Andersen Hoset.Rasmus Asgodtzenn lensmann og skipper han nevnes 1603-1629, den første lensmann som er kjent i distriktet. g.m. Birgitte Michelsdatter. Barn: bertil f. 1795 og Ingemund f. 1605 begge gift og bosatt på Hoset.Avskrift fra slektsbok for Skjerstad bind I side, 133,132, 133Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Solveig, Takk for hjelpen fra deg.Joen Bertelsen har sønne John Johnsen Hoset (min ane) Har du føtsel dato på han og kansje hans kone,s navn, og hennes slekt?Hilsen Hugo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei Hugo!Jon Jonsen f. 1699 sønn av Jon Bertelsen finner jeg ikke gift på Hoset. Han vet jeg ikke mer om enn at han er nevnt i skifte etter mora Karen Arentsdatter 1723.Men der er en annen Joen Joensen som er f. på Hoset 1660 skifte etter han slutter 30.mai 1718 han er sønn av Joen Alfsen. Joen Joensen var gift med Marit Povelsdatter d. etter 1718, de har barna Lisbeth f. 1690 gift med Hans Olsen Bue, Kirsten dp. 10.04.1692 gift på 'Aae i Gilleschaal', og Størcher dp. 22.aug.1697 gift og bosatt Hoset.Kan dette være denne mannen du leter etter.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei solveig.Dette er den rette slekt jeg er ute etter. Har du noen data til meg angånde denne slekt. Kirsten Jonsdtr som er gift i Gildeskål er riktig . Hilsen Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei igjen ja boka ligger klar.På Jon Jonsen kone Marit Povelsdatter er det ikke nevnt hvor hun kom fra eller foreldre.Jon Jonsen far var Jon Alfsøn f. ca 1624 på Støvset? (Jons far kan være Allf på Støvset står her) Jons kone ikke nevnt. Barn:1.Peder f. ca 1655 gift og bosatt i Misvær2. Anne f. ca 1659 g. 29.aug. 1697 med Hans Andersen Vestvaten.3. Jon f. 1660 gift og bosatt på Hoset4. Stener f.ca. 1662, gift og bosatt Misvær5. Christen gift og bosatt Hunstad i Bodin (nå Bodø)6. Lisbeth gift og bosatt Fleinvær7. Ingebor gift 13.nov.1698 med Jens Poulsen Klette.På den mulige faren Alv på Støvset står det bare at han nevnes 1620-1631. Og ikke noe annet.Det var jo ikke så mye å finne der.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.