Gå til innhold
Arkivverket

[#34592] Vielsesdata for Magnus Mathiesen og Olava Christine Olsen

Gjest Aksel Einar Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Er det noen i Oslo som kan tenke seg å gjøre noen oppslag? Jeg er på leit etter vielsesdato og sted for Magnus Mathiesen f.1864 i Sandefjord og Olava Christine Olsen f. 7 okt.1865 på Slagen i Sem. De bodde Christiania de første årene.De fikk sitt første barn; Aksel f.19.okt.1892 i Christiania. Barn nr.2; Reidar f. 1894 i Christiania. Etter dette flyttet de noen år til Sandefjord før de igjen returnerte til Oslo.Mvh. Einar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Som du ser så er det en del kirker i Oslo så det er nok ikke så enkelt som å bare gjøre noen oppslag. Du bør nok prøve å finne ut hvor de f.eks. bodde, adressebøker: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1808 bodde ekteparet i Oslo på St.Olavs plass 4, 2. etg.I 1801-tellingen finner vi dem i Sandefjord.Det hadde vært flott om noen har mulighet til å gjære oppslag i adressebøker i Oslo Byarkiv ca 1890-1895, før et kirkebokoppslag.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Beklager! HUFF, det var nok litt for tidlig på morgenen for meg. Det skal selvfølgelig være adressen til familien i 1908, og (ikke i 1808). St. Olavs plass 4. 2 etg. I 1900 bor familien her i Sandefjord: LenkeMvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg føyer til at Slagen, Sem og Tønsberg, som ville vært mest nærliggende med tanke på hvor bruden kom fra, er sjekket uten resultat.Bopælen i Christiania rundt 1892 vil være rettledende, men ekteparet kan jo også ha giftet seg i en annen menighet der enn den de kom til å sogne til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

For sikkerhets skyld har jeg igjen sjekket vielser under Vestfoldslekt,i Sandar og Sandefjord.( Databasen virker igjen nå)Ingen funn av vielsen her heller, så Oslo-området er vel mest sannsynlig.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg fikk i dag endelig somlet meg til å kikke etter adressebøkene for Kristiania på Riksarkivet, men så viste det seg at adressebøkene for 1890-tallet ikke var med i mikrofilmsamlingen. Dermed var det bomskudd. Byarkivet er vel et alternativ, som Gunn nevner, men der har jeg ingen andre ærender med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg undersøkte videre om familien var registrert utflyttet fra Sandefjord i kirkeboka mellom 1905 og 1908, men det var den ikke. Dernest hadde jeg et lite håp om at eldste sønn var konfirmert i Sandefjord, slik at dåpskirken evt. kunne bli avslørt der, men det ser ut som om familien allerede hadde flyttet til Kristiania før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei til dere alle. Først vil jeg få takke for alle innspill i debatten. Dernest så vil jeg sette sluttstrek. Kan ikke se det tjenlig å fortsette. Jeg får se om det legger seg tilrette med et Oslo-besøk.Så vil jeg få ønske dere alle et Godt Nytt År.mvh. Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.