Gå til innhold
Arkivverket

[#34596] Bygdebøker for Vanvik, Nord-Trøndelag?

Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Lurer på om det er utgitt bygdebøker for Vanvikan i Trøndelag. Mener jeg har spurt om dette før på Digitalarkivet for noen år siden, men finner det ikke igjen. Hvis det bygdebøker for Vanvikan så må jeg ha bind som iallefall dekker gårdene Sætre og Ytre Vanvik.Mine aner Povel Isachasen og Ingeborg Joensdatter var brukre i Vanvik(Ytre Vanvik?), og Povel tror jeg var fra Sætre. Der var han iallefall ved trolovelsen i 1754. Jeg fant han som døpt Palmesøndag 1725 i dag, og hvis noen tilfeldigvis vet hvem som var hans faddere er jeg interessert i dette. Kirkeboka på den tiden er ikke god å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Nå er ikke jeg spesielt godt kjent i området, men går Vanviken fremdeles under Leksvik prestegjeld? Kanskje er det noen som vet om det er utgitt historiske bøker som dekker de gårdene jeg nevner på 1700-tallet(foreløbig Sætre og Vanvig). Er det noen planer om at det skal gies ut bygdebøker for Vanvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Kan bekrefte at Vanvikan er en del av Leksvik kommune. Søk angående bygdebokarbeide ga følgende svar: 'Søkestrengen 'Leksvik' ga 1 treff i fylker/kommmuer: Leksvik: Arbeidet med gards- og slektshistorie i Leksvik foregår på frivillig basis. Forfatter/redaktør er Asbjørn Steen. Kilde: Kommuneundersøkinga 2002.' Kanskje en ide å kontakte Asbjørn Steen? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hvis du går inn på telefonkatalogen finner du e-postadressen hans, jeg har ikke lyst til å oppgi adressen her. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det skal jeg gjøre, men jeg vil vente til jeg har sett litt mer i kirkebøkene på mikrofilm slik at jeg kan samle opp flere spørsmål til han. Takk for informasjonen du har kommet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.