Gå til innhold
Arkivverket

[#34599] peder eliasen f 27okt 1799 solbrekke aremark


Gjest roger Sandtorp
 Del

Recommended Posts

Gjest roger Sandtorp

takk for svar begge to. det er de du har funnet maya. fant du noe på foreldre også, mener når de er født og hvorfra. roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roger Sandtorp

Dette er helt utrolig maya. du har hjulpet meg veldig mye. tar av hatten for deg. søker på fs jeg også men finner aldri så mye. er ny i faget så lærer vel. takk igjen. roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Roger Bare koselig å hjelpe til, men husk du må alltid kontrollere dette i kirkebøkene, men nå har du et godt utgangspunkt å lete i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Hei Roger !Jeg tar med noe fra kirkeboken i Aremark.PEDER f.27 okt.1799 på Solbrekke Foreldre: Elias Pedersen og Inger Hansdtr. Faddere : Dorthe Hansdtr.,Lars Iversen Fismedal, Ingri Jacobsdtr. Weggesdal og Dorthe Gabrielsdtr.Peders foreldre viet 20 okt 1793. Her er trolovelsen:Soldat og ungkarl Elias Pedersen Hagebye(moen?) og pigen Inger Hansdtr. Bierckebeck. Cau : Niels Bierckebeck og Ole Iversen Bøen.INGER 29 jan. 1775 Bierckebeck Foreldre: Hans Jacobsen og Boel Hansdtr. Faddere : Anne Larsdtr. Bieckebeck ,Birthe Børgesdtr.prestegaarden, Claus Jacobsen Fladebye, Bent Hansen Arebæck og Magnus Due.Det var da 3 gårder Bjerkebekk, dine bodde på Øvre.I 1801 er Boel gift 2g.og bor her : Lenke - Sønnen Daniel er født på Bierckebeck des. 1785Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roger Sandtorp

det er vel kansje slekt på bjerkebekk i dag også. har gård bøker gitt ut på 1960 tallet. en eliasen står som eier på øvre bjerkebekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roger Sandtorp

hei rita. har sett på dine innlegg. innlegg nr23167 jens nielsen og aase brynildsdtr.er det de samme jeg har fått info om her. vis det er det har du noe på dem og bakover. roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Jeg ser at du har kommet inn på mine aner !Boel Hansdtr. er søster til ' min ' Simen Hansen f. 1743 på Næs.BOEL f.1747 Næs Foreldre :Hans Olsen og Anne Jensdtr. Faddere : Hans Sillieholt, Hans Kilen, Michel Lund, Ragnhild Bøenødegaard og Groe Eriksdtr.Viet 1770 Hans Flatlansteigen og Boel Næs. cau. Jens Due og Hans Næs.Boels foreldre:Trolovet 10 april, viet 21 juni 1737. Ungkarl Hans Olsen Halvorsrud af Øymark og Erlige og Gudfryktige Pige Anne Jensdatter Næs. cau. Simen Halvorsrud og Joen Dybvig.Hans Olsen Halvorsrud 1720- 1747 (26 mars) 27 år gl. Han var sønn av Oluf/Ole Hermansen Halvorsrud ca. 1660 - ca. 1732 og Anne Pedersdtr. (Skjørtorp ?)Herman Willumsen Halvorsrud ca. 1615 - 1666. - Willum Halvorsrud nevnt 1601 - 1618.Anne Jensdtr.Næs 1721 - 1786, 65 år gl. Hun var datter Jens Nielsen (klokker) Næs ca 1672 - 1755 og( mulig )Aaste Brynildsdtr.1675 - 1755, 80 år gl.Jens var sønn av lendsmann Niel Jensen Ytterbøl/Lund/Næs.FS har ingen kilder å vise til før kirkebøkene begynte i 1735/38 !!Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.