Gå til innhold
Arkivverket

[#34614] Olav Larsen og Gjertrud g. Larsen, Finnmark


Gjest Anita Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Hansen

Hei! Trenger litt hjelp her. Leter etter Olav Larsen og hans hustru Gjertrud Larsen fra Finnmark. Jeg vet ikke pikenavnet til Gjertrud, men en av de har en mor som het Sara(h). De burde finnes i 1900-tellingen, men ikke noe tidligere enn det. Har funnet en Olav Larsen i Tromsø, men er ikke sikker på om det er rett person. Det jeg kan fortelle om Sara er at hun ble tidlig enke og var bestyrerinne av en rekefabrikk eller noe lignende.. Håper noen kan hjelpe meg, nå har jeg lett igjennom arkivene og tror jeg har sett meg litt blind.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Anita. Jeg kan hjelpe deg et stykke på vei. Olaf Larsen og Gjertrud Larsen bodde i Lillefjord, en liten fjord inne i Revsbotn,den ligger omtrent midt mellom Kokelv og Slåtten. Olaf var født 29.mai 1903,og Gjertrud 20.juli 1912. De hadde 8 barn. Foreldre til Olaf var Lars Kristiansen(Hasvik)og Serine Birgitte Isaksdatter(Gunnarnes) Gjertruds foreldre var Peder Olsen (Gunnarnes) og Sara Jørgine. Har data på alle barna til Olaf og Gjertrud og noe på Serines forfedre. Gir du meg en e-postadresse så kan jeg sende dette til deg. Hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.