Gå til innhold
Arkivverket

[#34628] Anne Willadsdatter fra Östfold

Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Kan noen hjelpe meg med å finne foreldrene til Anne Willadsdatter,d 1739 Hun giftet seg med Audun Guttormsen,de fikk sönnen Willad Audunsen,f 1678,d 1758. Sönnen bodde på Saastad gård, Rygge i Östfold.mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser nå at den Anne Willardsdatter på Saastad i 1801 ikke kan være rett. Det kan vel heller være en yngre slektning?Håper noen har kirkebøker herfra og kan hjelpe deg med oppslag.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei Gunn!Ditt andre innlegg var spennende. Jeg synes det ser bra ut årstallsmessig. Det pussige er at jeg finner 2 stk med navn Villatz i tellingen, begge oppfört på samme gård. Dine kommentarer?mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Per Dette er en slekt jeg også har jobbet litt med, men har ikke funnet foreldrene til Anne. Anne og Auden hadde så langt jeg har oversikt over tre barn, Willads, Mikkel og Siri. Så vidt jeg vet var Auden gift en gang før og hadde i alle fall sønnen Guttorm i dette ekteskapet med ei ukjent Bjørnsdatter.Mine opplysninger er i hovedsak fra bygdeboka samt fra prestemanntallet 1664-1666.Blir spennende å se om du finner foreldrene til Anne.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Anne som er i folketellingen 1801 er datter av Willads Audenson og Anne Helgesdatter. Ekteparet bodde på Saastad østre. Willads døde i 1758 og Anne Helgesdatter i 1742. Datteren Anne var gift med Ole Hansen fra Løken i Rygge. Ole døde på Saastad i 1783. Anne vet jeg ikke. Ekteparet hadde seks barn.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei Jeg synes vi skal forfölge Villatz-sporet til Gunn i innlegg 3 Det ser riktig ut mht årstall og alder, men jeg er ikke riktig klar over hvordan jeg skal gå frem (bor i utlandet) Takknemlig for gode råd!mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Det er forøvrig flere Willads i 1664/66-manntallet, blant annet en på gården Dilling i Rygge, som ligger like i nærheten av Saastad. Det finnes også en rekke Willads i Råde som bør sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du mener prestemantallet for Rygge 1664-66 finner du det ved å klikke på Databaseveljar øverst til venstre på den mørk blå linjen.Så kommer du til en meny hvor du først kan velge Fylke, Østfold. Så velger du Rygge og der får du så opp alt som ligger i digitalarkivet på Rygge. Øverst på lista ligger Prestemantallet for disse årene som jeg nevnte.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.