Gå til innhold
Arkivverket

[#34643] Fremgården/Framgården


Gjest Bjørn Tore Fremgården
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Tore Fremgården

Hei! jeg søker etter andere som letter etter aner til følgende personer: Embret Nilssen Fremgaarden, Kynberget,Elverum.f1828. gift med Johanne Bertilsdatter.f.1840 i Posåsen, Sverige.Disse fikk følgende barn:1.Bernt Embretsen.f.1858,dro til Amerika? 2.Nils Embretsen.f.1861,dro til Amerika?. 3.Gudbrand Embretsen Fremgarden.f.25.01.1865(Min oldefar), flyttet til Stor Elvdal. 4.Lina Embretsdatter.? 5.Torinus Embretsen,dro til Amerika?.6.Jonette Embretsdatter,dro til Amerika? 7.Lina. døde 6 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Tore. TFS. Joenette emigrerte 16.3.1906 til Wisconsin. 35 år. båt Montebello.Torinus Engebretset Lemgården (det står så) u.arb.f. 1875 Elverum. Til New York på prp billet og utv.tillatelse 16.2.1900. Båt Angelo. Mvh. Finn.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Tore Fremgården

hei! Jeg gikk inn på Digitalarkivet jeg også(i kveld) har funnet tre av de 4 jeg søker som dro til Amerika. Det er: Jonette, Nils og Torinus. jeg har det samme so deg på Jonette. På Nils .f.1862(FT 1865 og emigranter fra Kristiania1871-1930) har jeg:Reisemål: merrilian, Linje Helgesen,Skip: Rollo. Avreise 27.juli 1887. På Torinus har jeg funnet følgende: Avreise 16.februar 1900. Til New York.Linje Angelo.Stemmer at det står Lemgården, men folk skriver fortsatt vårt etternavn feil. Den jeg mangler er: Bernt Embretsen Fremgaarden.Han skal vistnok være født 1859(Ft 1865 Elverum,5659 i Dig.arkivet, Det er ikke 100% sikkert har reiset til Amerika, men det jeg har nedskrevet tilsier dette. Mvh.Bjørn Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.