Gå til innhold
Arkivverket

[#34651] Pernille Ingebrigtsdatter f. 1820, Hadsel/Bø


Gjest Inge M Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge M Johansen

I ft for 1875 finner jeg Pernille som da bor hos sin datter på Hole i Bø. Se Lenke Jeg er ikke i stand til å finne henne i ft for 1865. Er det noen som har opplysninger om henne, hennes mann, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei!Jeg har heller ikke funnet henne i FT 1865 trass i iherdige forsøk. Har også forsøkt mulige varianter av av fornavnet - kortformer som Nille, Nelly etc.Håper også andre gjør et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kunne dette være Karoline i 1865? LenkePå FS fant jeg (IGI) en Karoline Mikkelborg Johansdatter som 4/10 - 1872 ble gift med Martin Johansen i Bø, Nordland. Foreldrenes navn stod ikke, men de vil sannsynligvis stå i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Ja, den referansen i ft for 1865 har jeg også sett, er sansynligvis dattera som senere ble gift med Martin Johansen f 1842 i Hadsel. Finner heller ikke Martin eller hans foreldre i ft for 1865. Har du lenka til der du fant Karoline i FamilySearch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kopi fra FS:IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Norway Search Results | Download | Pedigree-------------------------------------------------------------------------------- KAROLINE MIKKELBORG JOHANSDR Female Family -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Marriages: Spouse: MARTIN JOHANSEN Family Marriage: 04 OCT 1872 Bo, Nordland, Norway-------------------------------------------------------------------------------- Source Information: No source information is available.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Det er jeg enig i. Men det ser altså ut til at Martin og Karoline ble gift i 1872 i Bø. Kirkebøkene for Bø er jo skannet og lagt ut, så det skal jeg ta en sjekk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Det er altså et 'hull' i det som er publisert for Bø fra 1870 til 78. Så dersom ingen andre innspill kommer så må vi smøre oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.