Gå til innhold
Arkivverket

[#34662] Taaline Ingvoldsdatter f.1832, Skabberudeie, Stange

Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Hei Taaline ble født 16 mars 1832 av pigen Sidsel Olsdatter, Skabberudeie, Stange og ungkarl Ingvald (Ingvold) Syversen, Yttre Hougseie.Hvem var foreldre til Sidsel Olsdatter og Ingvald Syversen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg tror du har rett. Jeg har notert meg giftermålet mellom Ingvold og Berthe, 10 jan. 1834, med spørsmålstegn. Hvis dette er rette Ingvold, tror jeg han kom fra Skjelve Lille i Stange. Hans far : Syver Ingvaldsen, hans far igjen : Ingvald Andersen. Arrester meg, hvis dette blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Eneste Ingvald Syversen f. i Stange mellom 1788 og 1825 er han på Lille Skjelve i 1801. Sidsel (Sedsel) Olsdatter er det verre med fordi det er mange, men det KAN være hun som er f. uekte på Skabberudseie i 1812. Samme Sedsel som føder uekte Tholine i 1832 får også en uekte sønn nr. 2 i 1837.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Jeg har ikke klart å finne noen Sidsel Olsdatter, men jeg tror vel du har rett Sidsel. For Taaline(Tholine) er jo født på Skabberudeie i 1832. Da var 'din' Sidsel 20 år. Dette var morro. Er ikke så lett med disse uekte barna, som det jo er noen av. Og nå har jeg fått en til: Sidsel f.1812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.