Gå til innhold
Arkivverket

[#34663] Korreksjon av etternavn 1900 folketelling for Trondheim. Fra Megstad til Hegstad

Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Jeg har trykt på Korrektur. Og rettet fra Megstad til Hegstad. Får ikke tilbakemelding. Ser at ikke noe er endret nå hos Digitalarkivet. Fremgangsmåten med å rette etternavn var vanskelig å skjønne. Josef Adolf var bror til en av mine tippoldemødre. Hadde lett lenge etter ham og hans kone. Grunnen var feil etternavn. Så ved søk etter Hroar/Roar (fetter av min oldemor-navnet hadde jeg fra et bilde som jeg nylig fant frem), fant jeg endelig Josef Adolf, Roar og de andre i familien.LenkeKan noen i Digitalarkivet rette navnet fra Megstad til Hegstad? På forhånd takk!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Kristin: Sjå på debattrådane 33831 og 34513 så vil du finne ut at dine og mine rettingar ikkje blir viste. Du får heller ingen tilbakemelding etter at du har sendt meldinga avstad. Men rettemeldingane våre skal vere lagra slik at dei kan hentast fram dersom arkiverket i framtida får tid og pengar til å rette feil i databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Hvis du er usikker på om du har brukt korrekturskjemaet riktig, kan du gjøre flg.: Avslutt skjemaet f.eks. ved å gå tilbake til der du var før du klikket på 'Korrektur' (bruk returknapp i nettleseren eller begynn forfra med 'Databaseveljar'). Deretter klikker du på 'Korrektur' som første gang. Hvis du har gått fram på rett måte, vil du nå se opplysningene du har lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

... men neste dag er informasjonen borte! Det betyr neppe at den ikke er tatt vare på, men måten den er lagret på gjør at den for 'korrekturleseren' ikke er synlig etter en viss tid e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Vi må anta det er slik Knut beskriver det i innlegg 4: at vi senere ikke kan se den korrektur vi en gang la inn. Jeg vil påstå at det kunne jeg (se min egen korrektur) inntil for ikke altfor lenge siden. Hva har egentlig skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Anfinn B., Knut B., Astrid R.,takk for deres innlegg!Håper at våres korrekturer blir fanget opp og rettet av rette vedkommende hos Digitalarkivet en dag. Og at korrektur-systemet blir bedre en dag. Det viktigste så langt er at jeg har gjort som jeg skal ang. korrektur. Og det som står på overskriften.Ha en god natt!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.