Gå til innhold
Arkivverket

[#34703] Frikirketilhørighet i Sarpsborg i 1900


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg søker familien Nikoline Marie Gundersdatter/Edvind Pettersen og deres 5 barn som i 1900 bor i Sverdrups Gade i Sarpsborg. Det er oppgitt at familien tilhører frikirken. Finnes det egne kirkebøker hvor disse er ført? Og er det noen som har kjennskap til denne familien? Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei.Jeg var heldig og fant noen av mine under dissentere bakerst i kirkebøkene for Moss. Dessverre så var ikke alle ført opp,men du kan være heldig å finne dine i kirkebøkene.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

'Frikirken' kan brukes som betegnelse på ulike frikirkesamfunn, men det er jo stor sannsynlighet for at det dreier seg om Den Evangelisk Lutherske Frikirke. Hvorfor ikke ta kontakt med dem? Frikirkene fører egne kirkebøker, og det er godt mulig Frikirken i Sarpsborg fortsatt har kirkeboka fra 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Jeg sendte en e-post til Den Evangelisk Lutherske Frikirken for en god stund siden ang. mine oldeforeldres viesle og om det evt. står i en egenkirkebok.Men jeg har dessverre ikke fått noe svar. Ikke en gang et høflig 'Vi har dessverre ikke kapasitet til å slå opp i gamle vielsesprotokoller'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Agnalt

Hei Nina,min farmor var medlem i Frikirken i Sarpsborg, og jeg har vært der og kikket i menighetens register. De var veldig hjelpsomme der, hjalp å finne rette bøker og tok kopier.Jeg dro dit i kontortiden og det gikk altså fint. Prøv å ring dit og ta deg en tur, det er jo ikke lange biten fra Halden.....mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Her er det tydeligvis to med forskjellige erfaringer! Nå har jeg i mellomtiden allerede sendt en Epost til Frikirken i Sarpsborg bare for å høre om de sitter med så gamle opplysninger. Så får jeg se om jeg får noe svar på min henvendelse. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Agnalt

Farmor er født i 1914 og hennes bror er døpt i menigheten i 1910, så det har de iallefall bøker over. Lykke til, håper du får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.