Gå til innhold
Arkivverket

[#34704] 12 barn m/etternavn Iversen Lungegaardsgaten 9.

Gjest Mette Fagerlie Nilsen
 Del

Recommended Posts

I følge 1900-tellingen for Bergen(Iver Hanssen Fjellanger Lungegaardsgaten 9),bodde det 12 barn der: Hinrik,Gunelius,Sofus,Iver,Ingvald,Maria,Andreas,olaf,Ingeborg,Anton,Gerda og en udøpt pike(Benny -min mormor) alle med etternavn Iversen.De ble født i tidsrommet 1878-1900. Noen som kjenner til etterkommere etter disse? Ønsker også opplysninger om etterkommere av Gunnar Gjertson bosatt på Kjøbstadvik,Hyllestad,Sogn og Fjordane f.1822 på Ytre Giil.d.1899.M.v.h Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Heidi! Takk for responsen på innlegget.Nå har jeg litt mer å jobbe ut fra. Det var et bra tips ang.Bergens Tidene-kanskje jeg prøver det .Hilsen Mette.P.s Er Slettemoen opprinnelig Sletmoen(uten e etter Slett )?? Jeg har nemlig vært i kontakt med en Russell Sletmoen i Usa hvis slekt kom fra Engerdal,Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ja, når du heter Fagerlie har han nok funnet deg. Han er aktiv på nettet! :-) Jeg har bisto Russ og Marcia en del med slekten her i Norge, før de var på Norgesvisitt, men vi er ikke fra samme gård. Han har sine aner i Hedmark, som du vet, mens vi har slektsgård i Hol i Hallingdal.Lykke til med dine, litt vanskeligere å hjelpe etter 1900, men siden det er såpass nær slekt, kan det godt være de kan bistå deg direkte på Statsarkivet på Årstad også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.