Gå til innhold
Arkivverket

[#34705] Kirkebokoppslag for Laura Elisabeth Moes dåp, Domkirken, Bergen 1864

Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Kan noen være så inderlig snill å slå opp i kirkebok for Domkirken i Bergen for 1864, fødsel 20. mars, dåp 16. mai 1864. Mor Martelle/Mathilde Moe, Far Peder Moe.Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Håper noen kan hjelpe til med dette. Det kan dukke opp en liten kuriositet som et 'von' i navnet, som jeg er litt spent på. Vil noen forbarme seg....?I så fall - på forhånd takk!Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ville ha lagt dette spørsmålet/temaet inn i Arkivforumet.Det er ikke sikkert de ansatte på Statsarkivet leser alle debattemaene her i Brukerforumet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Så, Rune Torstensen, mener du med det å si at det kun er Statsarkivet som har tilgang til denne kirkeboken?Ettersom det til stadighet har vært forespørsler om kirkebokoppslag på dette forum må jeg jo spørre.Takker for veiledning. Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Det er altså barnets navn I KIRKEBOKEN jeg skal ha, intet annet. Jeg har eksempel fra hennes datter hvor dåp oppgis på samme måte som lenken her, mens kirkeboken sier noe annet idet den har med et VON osv... Jeg gjentar derfor spørsmålet: Er det kun statsarkivet som har disse bøkene? Eller er det slik at man ikke vil hjelpe til med oppslag. Kjekt å vite.Med vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er vel ikke snakk om at man ikke vil hjelpe.Tvertimot synes jeg der stadig er hjelp å få her. Men det er begrenset hvor mange som f.eks sitter med avskrifter av kirkebøkene. Derfor bør man vurdere hvor man stiller sine spørsmål. Statsarkivene oppbevarer orginale kirkebøker for de ulike områdene, og om du ser i Arkivforumet så ser du at spørsmål vedr. skifter og kirkebøker etc. oftes stilles i det forumet.Et annet alternativ er å fjernlåne mikrofilm av aktuelle kirkebøker til et bibliotek med leseutstyr for mikrofilm nær deg , og der selv lete opp det man trenger svar på. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Et spørsmål til - det er jo nettopp her jeg har fått svar på slike spørsmål tidligere, og god hjelp også til tider. Er bruksmåten av forumet endret? Hvilke tema er relevante her?Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

De fleste spørsmål relatert til slekt er jo fullt mulig å stille i brukerforumet, men om man ser litt på hva de ulike Statsarkivene inneholder av kildemateriale, så er det klart at orginalkildene stort sett er oppbevart der.Og da er det kanskje lettere å få svar på en del av sine spørsmål ved å rette det til de som sitter med kildene.Det var ikke ment som noen kritikk , men snarere et råd om at ditt spørsmål ville du lettere få svar på i Arkivforumet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.