Gå til innhold
Arkivverket

[#34716] August Lundberg (Emigrant / sjømann) hvor dra han ut ifra?

Gjest Ingar Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingar Karlsen

Hei! Har prøvd å finne spor av hvor min bestefar August Lundberg emigrerte ifra. Han var født 26. mai 1887 i Fredrikshald og der bodde han også under folketellingen i 1900. Det første sporet jeg kan finne av ham etterpå er på Ellis Island hvor han står oppført som mannskap på båten Egba. Ankom til New York 3.januar 1918. Båten kom da fra Dakar, Cape Vert, Senegambia, French West Africa. Finner ikke ut hva som har skjedd i mellom 1900 og 1918. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan dette være skipet, bare rull nedover siden til du kommer til en liste med skipsnavn. Mulig du kan finne mere der også. Jeg har ikke sjekket det. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Karlsen

Det var nok litt dumt av meg å ikke si noe om skipet Egba. Jeg har funnet dette skipet og har også vært i kontakt med personer som kjente litt til skipet. Men det er kun hans emigrasjon fra Norge som jeg er ute etter her. Hvor dro han fra, når og på hvilken måte? (Som passasjer eller mannskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.