Gå til innhold
Arkivverket

[#34719] hans tøger thorersen og johan arnt thorersen reiste til amerika

Gjest roger Sandtorp
 Del

Recommended Posts

Gjest roger Sandtorp

hans tøger født5jan 1873 reiste rett etter han ble konfirmert først til oslo så til amerika. johan arnt født 23juli 1875 reiste også til amerika. er ikke sikker når. kan noen hjelpe meg å finne ut når de reiste og hvor.begge er fra eidsberg østfold. roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roger Sandtorp

hei carsten. stemmer det syver var far. hvordan finner man fram til dem i amerika. tenker på hvor de bodde og ekteskap o.s.v...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Roger -Hans Tøger har jeg ikke klart å finne i USA, men _kanskje_ Johan Arnt.Johan Syversen ankom Ellis Island den 29. juni 1902 med skipet S/S 'Celtic' som gikk fra Liverpool den 20. juni. Hans siste oppholdssted var Christiania og av yrke var han 'Joiner' (Bygningssnekker). Dette stemmer jo godt med folketellingen 1900.Han skulle til en Sigvart Haugen i St. Paul, Minnesota.I 1920-tellingen finner jeg i Garfield Township, Mackinac County, Michigan:John Syversen, 45 år gammel, født i Norge, immigrerte i 1902, am. statsborger i 1909. Han er farmer på sin egen farm.Kona heter Andrea, er 37 år gl. og født i Norge. De har barna:Clara, 12 år gl., f. i Michigan.Lillie, 10 år gl., f. i Michigan.Emil, 9 år gl., f. i Minnesota.De bor på samme sted i 1930. Navnet er da skrevet John A. Syversen. Det er da bare sønnen Emil A. som bor sammen med sine foreldre. John var 31 år gammel da han giftet seg. Jeg har ikke klart å finne denne familien i 1910. Men det blir jo selvsagt noe usikkert om dette er 'din' Johan A. Syversen.Dette må være sønnens dødregistrering fra Michigan Death Records:Name: Emil A SYVERSENBirth Date: 14 November 1910Death Date: 28 November 1990 Gender: MaleResidence: Moran, Mackinac, MichiganPlace of Death: Petosky, Emmet, MichiganMvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette må vel være den samme Emil registrert på SSDI, selv om ikke dødsdatoen stemmer helt med ovenstående registrering:Name: Emil SyversenSSN: 379-09-5865Born: 14 Nov 1910Died: 4 Nov 1990State (Year) SSN issued: Michigan (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.