Gå til innhold
Arkivverket

[#34725] Hjelp til å tyde skrift


Gjest Arve Lauritsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arve Lauritsen

Har nettopp funnet min oldefar i Hadsel kirkebok over døpte i 1851, men finner ikke hva ut av hva farens navn er; ser ut som om det står at han pt oppholder seg i Salten og tror det står at hans fødested er Røraas. Kan noen hjelpe meg slik at jeg kommer meg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg tror det står 'Ungkarl Laurits Røeberg', men jeg er usikker på første bokstav i etternavnet.Fint om du opplyser sidetall og annen informasjon ved slike spørsmål som dette; nå ble det en del dåper å lete gjennom før jeg fant den du var på jakt etter! Det går også an å lime inn URL-en til bildet slik: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arve Lauritsen

Tusen takk skal du ha. Selv om min oldefar da var såkalt uægte så tok han farens fornavn Laurits til etternavn. Da får jeg lete videre mot Røros etter videre slekt på den siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arve Lauritsen

Flott. Denne muligheten har jeg ikke fått med meg. Da får jeg gå ut i fra at farens etternavn er Röberg og at farens oppholdssted er Melbu og fødested fortsatt er Røraas. Har funnet igjen Peder Lauritsen i folketellinga for Flakstad i 1865 og for Vemundvik i 1900; men dessverre ikke når eller hvor han er gravlagt. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.