Gå til innhold
Arkivverket

[#34737] Hanna Caroline Hansdatter, Buksnes

Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiHans og Rachel ble gift 10 jan 1845 etter det som jeg vet. Men dette gjør vel problemet bare større og ikke mindre siden Hun du spør etter er født 1837 ifølge innlegg nr 1Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Ja, hun er nok fd i 1837. Dersom Hans Grøn er hennes far, er hun således som uekte å regne. Hans Grøn var jo på den tiden gift med Maren. Jeg finner heller lite om hennes mor også, annet enn at hun het Ingeborg Pedersdatter. Kanskje er det henne jeg finner i FT 1865 på Kraglid Ytre i Hol. I alle fall har jeg noe å spekulere i, men jeg finner det nok ut etter hvert, tror jeg.Vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Ifg. de lister jeg har. Er hun f. 8/11-1837 i Sennesvig av foreldre Ungk. Hans Grøn Sennesvig og Pige Ingeborg Pedersdatter.Man må nok se på hennes konfirmasjon. Der vil hennes far være oppført.Hans Grøn Dahl har nok flyttet til Flakstad da Hanna ble født og nok kanskje ikke den riktige Hans Grøn.Det finnes en Hans Grøn Rasmussen i Borge 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Tusen takk. Hans Grøn Dahl bodde jo en tid i Hol. Ved Hannas konfirmasjon 1854 står Hans Grøn, ungkar fra Trøndelag. Far til Hans Grøn er fra Trondheim. Ved Hannas Vielse i 1862 står Hans Grøn Fra Flakstad som far. Skal nok se på denne Hans Grøn (muligens Grønbeck)fra Borge, og ikke avskrive ham, men jeg holder en knapp på Hans Grøn Dahl, enda.Vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei. Har ikke kommet over nye opplysninger, men henter fram temaet i håp om at nye brukere kanskje kan hjelpe.Vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Terje Soløy

Her er jeg igjen. Hanna Caroline Hansdatter sin far er fremdeles en gåte for meg. Så jeg prøver lykken enda en gang.Vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.