Gå til innhold
Arkivverket

[#34746] Marie Sesilie Mathiasdtr Valvatne (1792-1865), Stord

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Marie var gift med Erik Halvardsson Dybvik.Undres om far hennes var Mathias Eriksson Valvatne f. ca 1756, d. 1841(foreldre Erik Math. Nysether og Maren Olsdtr Valvatne)I saa tilfelle, hvem var hennes mor?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hei Kjellaug!Jeg har Mathias Eriksson Valvatne f.1756 d.1841 og Ingeborg Olsdtr. Digernes f.1757 d.1838 på Valvatne som foreldre. Jeg har ikke noen foreldre til Mathias, men det er godt mulig at de kan være de rette. Jeg har en Erik Mathiasson f.1716 d.1805 på Valvatne gm. Massi Olsdtr. som er død 1788. Han var og gift med Brita Larsdtr. Langeland f.1765!!??Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Johan Arthur, da er det nok den Sidsele som er nevnt i FT 1801 som er Marie Seselie. Undres hvor Marie kommer fra for jeg finner heller ingen döpte med det navnet.Ja, Erik var en eldre mann da han giftet seg med Brita. Mine barnebarn er etterkommere etter begge disse ekteskapa.Jeg har en annen Ingeborg Olsdtr Digernes, men hun var f. I 1770 og faren var Ola Absalonsen Digernes, han har vel ikke hatt to dötre ved navn Ingeborg, saa det maa vaere en annen Ola paa Digernes omtrent samtidig.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I FT 1801, finner jeg en Sophie Olsdtr paa Digernes og hennes sönn ser ut for aa vaere Reinert Olsen. Jeg finner giftermaal her av en Sophie Olsdtr (den eneste jeg finner) og hun kommer fra Mehammer og blir gift med Ole Reinertsen Agdenes: LenkeHar disse slaatt seg ned paa Digernes? Og kan de vaere foreldra til Ingeborg?I allefall har Ingeborg og Mathias en datter som heter Sophie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut for at det er rett for på FS finner jeg dette paret med fem barn: Ingeborg (1758), Helene (1762), Sigrid (1765, Anna (1770) og Reinert (1774). Alle barna er födt på Digernes.Far til Ole Reinertsen ser ut til å være Reinert Andersen og mor Ingeborg Ingemårsdtr.Far til Sofie ser ut til å være Ole Nilsen og mor Siri Mehammer.Er det noen som kan sjekke dette?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Ole Reinertsson Agdestein og Sofie Olsdtr.Mehammer som foreldre til Ingeborg Olsdtr.Digernes f.1758. Sofie bleMvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel av forrige innlegg kom ikke med....her er alt.Jeg har også Ole Reinertsson Agdestein og Sofie Olsdtr.Mehammer som foreldre til Ingeborg Olsdtr.Digernes f.1758. Sofie ble gift 2 gang i 1789 med Helje Johannesson Rommetveit som er en av mine forfedre. Han døde i 1791.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de hadde ingen barn sammen. Helje sin første kone har jeg ikke navnet på. De hadde tre barn sammen.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.