Gå til innhold
Arkivverket

[#34775] Kyrre/Klokkerbøker

Gjest Ørnulf Schømer
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørnulf Schømer

I forbindelse med at jeg hadde tenkt å starte med transkribering av klokkerboken for Nord-Frøya 1891-1908 som ligger ute på digitalarkivet nå var jeg i kontakt med digitalarkivet, og fikk tilsendt foreløbig versjon av Kyrre. Jeg har lest Kyrre nå, og det er et par ting til jeg trenger svar på før jeg føler jeg kan starte.'Klokkarbøkene skal berre registrerast såframt presten si bok er gått tapt eller av andre årsaker er utilgjengeleg.' står det i Kyrre. Og boka jeg ønsker å registrere er en klokkerbok.Vil da digitalarkivet ha denne transkribert?og, siden denne boka går til 1908, bør jeg avslutte registreringe før boka er ferdig, slik at den ikke kommer under sperrefristen?Vennlig hilsen Ørnulf Schømer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dersom prestens bok ikke er tilgjengelig, bør registreringen kunne gjøres fra klokkerboken, som i teorien skal være en bokstavrett kopi. Den kan registreres til 1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.