Gå til innhold
Arkivverket

[#34791] Hans Martinsen g.m Hanna Olaussen/Nilssen f.h 1867/68 og 1874. deres foreldre ??

Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei.Søker opplysninger om dette ekteparets foreldre. Hans Martinsen er født ca 1867/68 i Gjøvik krs (hva står krs for?) Jeg har ikke funnet han i 1875 tellingen for Gjøvik.Hanna Olaussen/Nilssen født ca 1874 i Aker. Jeg har ikke klart å finne vielsen i Ullern kirke men jeg kan ha oversett den også.Her er de i 1900 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0218&kenr=003&bnr=0087c&lnr=00>LenkeGunnar William Martinsen blir gift 1926 med Rakel Samuelsen f. 16.10.1902 i Sandeherrad, Vestfold. Ikee Nøtterø som her oppgitt. Se her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

krs = krets.Solhaug ligger i V.Aker ikke på Lysaker. Lysaker ligger i Ø.Bærum.Om du sjekker 1865 for Solhaug så ser du at da står det at den ligger på Ladegårdsøen og da blir det vel Frogner sogn/V.Aker, om det stemmer. Kanskje du mikser det med Sollerud/stranda som ligger rett over på Oslosiden av elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her har jeg tydelig lest hulter i bulter og beklager det. Men Lysaker ligger faktisk i Ø.Bærum, og Lilleaker og Sollerud ligger rett over elva på Oslo-siden(V.Aker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.