Gå til innhold
Arkivverket

[#34794] Ingeborg Pedersdatter

Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Søker opplysninger om Ingeborg Pedersdatter. Ingeborg Pedersdatter fikk en datter, Hanna Caroline fd 8 nov. 1837, Sennesvik i Hol. Hanna opplyses som uekte og med Hans Grøn Simonsen Dahl som far. Hvem var denne Ingeborg og hvor kom hun fra?vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

En liten korrigering, Terje...Fra konfirmasjonsprot. Buksnes 02.07.1854: Hanna Caroline Hansdatter f. 08.11.1837 SennesvikFar: Hans Grøn, ungk. TrondheimMor: Ingeborg Pedersdatter, pike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

Det er ikke oppgitt noen alder på mor og far.I juni 1843 er den 5 1/2 år gamle datteren, Hanna Caroline, til Ingeborg Pedersdatter og HANS JØRGENSEN (kalles han her) på Brandsholmen i Hol. (se emne 34737)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Denne Hans Jørgensen, trenger jo nødvendigvis ikke å være Hannas far. Jeg finner bare en Hans Grøn, og siden Hans Grøn står oppført som hennes far, er dette en liten gåte. Ved FT 1865 finner jeg en Ingeborg Pedersdatter logerende hos Elias Nilsen, Kraglid Ytre. Hun skal angivelig være fd i 1818 på Stod (utenfor Steinkjer). Kan det være den samme Ingeborg, da jeg ikke finner noen på Brandsholmen.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.