Gå til innhold
Arkivverket

[#34798] Kirkebokoppslag for Laura Elisabeth Moes dåp, Domkirken, Bergen 1864

Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Kan noen være så inderlig snill å slå opp i kirkebok for Domkirken i Bergen for 1864, fødsel 20. mars, dåp 16. mai 1864. Mor Martelle/Mathilde Moe, Far Peder Moe.Laura Elisabeth heter senere Von Autzen Jebe - og jeg undres derfor hva hennes navn er i dåpen.Jeg er interessert i alle data slik de står.Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Laura Elisabeth var datter av Peder Moe, Handelsmand, og Hustru Martelle Tarejette Bruland, 9 R. No 142. Som fadre står Madm Hansine Bruland, Jomfr. Anne Monsen, Kjøbmand Tobias Barchelay, Skibsbygmester Hans Gran og Faderen. Det står ikke noe i merknadsfeltet, eller andre opplysninger om navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Tusen takk for hjelpen. Er det mulig å få hjelp for Laura med døtre også i folketelling, mon tro?I folketelling for 1900 for Kristiania finner jegHerman Jebe hf g Formand ved 'Vævskefabriken' fv. Skibsfører 1852.11.06 Holts Prg. Laura Jebe hm g 1867.03.20 Bergen Thale Jebe d ug* 1889.09.05 Bergen Dagmar Jebe d ug* 1893.06.27 BergenKan noen fortelle hva stjernene ved Thale og Dagmar står for? Detaljer fra dåpsloppslag i kirkebøker for de to barna Thale og Dagmar, hadde også vært meget interessant.Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

* er satt inn av den som registrerer, og betyr at det i originalen mangler opplysninger, men at den opplysningen som det står * ved er den sannsynlig riktige. Her betyr det at døtrene på 7 og 11 er blitt ført som ugifte, på tross av at det ikke står i kilden.De to døtrene finner jeg ikke registrert som døpt i Bergen i den tilgjengelige databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.